تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۰۷۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 21 درصدی مسافران نوروزی در خوزستان
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در نوروز امسال خوزستان میزبان 9 میلیون و 800 هزار مسافر نوروزی بود.

احمد سیاحی در گردهمایی و آیین تجلیل از فعالان و خادمان ستاد راهیان و ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان عنوان کرد: سال گذشته 3 میلیون و 162 هزار نفر مهمان نوروزی داشتیم که این میزان امسال 21 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی از آبان ماه سال گذشته آغاز شد و اقدامات اساسی در این راستا توسط متولیان اقامت مسافران و سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: به جرات می‌توان گفت كه هیچ اعتبار و امکاناتی بالاتر از اعتبارات و امکانات سال گذشته برای افزایش مسافران نوروزی صرف نشده است و با همین ظرفیت‌های موجود و با برنامه‌ریزی صحیح، خوزستان در جایگاه دوم کشور در جذب گردشگران قرار گرفت.

سیاحی اظهار کرد: از دلایل مهم افزایش گردشگران و مسافران نوروزی به خوزستان، سفر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر بازدید از یادمان شهدا و انتقال روحیه جهادگری و ایثارگری به مردم است. همچنین سفر ریاست جمهوری و اشاره به خوزستان به عنوان قطب گردشگری نیز از دلایل دیگر می‌باشد.

وی بیان کرد: همدلی و همگرایی دستگاه‌های اجرایی استان، شرایط جوی مناسب، راهنمایی و همکاری قابل توجه اورژانس، جمعیت هلال احمر، مراکز بهداشت، پلیس راهور و نیروی انتظامی در تامین امنیت مناطق استان نیز از دلایل دیگر افزایش مسافران نوروزی است.

وی تصریح کرد: در سال آینده باید پذیرای مهمانان بیشتری باشیم و بر همین اساس از اکنون باید برنامه‌ریزی ها و تدارکات لازم برای فراهم كردن زیرساخت‌ها را انجام دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار