تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۷۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوشمند صفائی:
تغيير نگرش جامعه بویژه جوانان به مقوله کار
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: از اهداف ما تغيير نگرش جامعه به ويژه جوانان به مقوله كار است که اين امر نيازمند فرهنگ سازي است.

هوشمند صفايي پیش از ظهر امروز در نشستي با مدیرکل صدا و سيماي مركز خوزستان، لزوم گسترش و ترويج فرهنگ كار، تعاون و كارآفريني و همكاري  و  هم افزايي در توليد و پخش  برنامه هاي آموزشي  و راهبردي  را یادآور شد و اظهار كرد: خوزستان به دليل ويژگي هاي خاص صنعتي و كشاورزي كه دارد نياز است با تلاش و فرهنگ سازي، تاثیر كار در زندگي مردم تبيين شود.

وي افزود: متاسفانه به دلايل مختلف اعتقاد جامعه به ويژه نسل جوان به كار تضعيف شده كه اين مورد بايد توسط نخبگان آسيب شناسي شود. بخش مهمی از فرهنگ سازي كار و تلاش بر دوش مجموعه تعاون، كار و رفاه اجتماعي است و بخش ديگر آن مربوط به رسانه ها به ويژه رسانه ملي به عنوان يك دانشگاه است.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان ادامه داد: يكي از وظايف ديگر، تعاون است. علاوه بر اينكه تعاون هميشه مورد تاكيد بزرگان دين بوده است در قانون اساسي و بيانات مقام معظم رهبري نيز مورد تاكيد قرار گرفته است. تعاون در واقع راهی برای مشاركت مردم در اقتصاد است.

صفايي با بیان اینکه مقام معظم رهبري همواره بر حضور مردم در فعاليت هاي اقتصادي تاكيد دارند، تصريح كرد: سياست هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري برای همكاري حداكثر مردم در اقتصاد و سرمايه گذاري و فعاليت هاي اقتصادي است. يكي از راه كارهاي آن گسترس كار جمعي و تعاون است و زمينه سازي حضور مردم در فعاليت هاي اقتصادي به شكل جمعي است. ترويج فرهنگ كار جمعي در سطح استان مي تواند خيلي موثر باشد كه براي رسيدن به اين مساله بايد دستگاه هاي فرهنگي با هم تعامل داشته باشند.

مدير كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي خوزستان تاكيد كرد: موضوع رفاه اجتماعي مقوله ی وسيع در فعاليت هاي ماست. بيمه هاي تامين اجتماعي و درماني يكي از قوانين خوب جمهوري اسلامي است كه می توان به تحت پوشش قرار دادن بيمه هاي روستایيان، عشاير و كشاورزان اشاره کرد كه در سال 83 اجرايي شد. البته اجراي کامل این قانون نياز به فرهنگ سازي دارد تا قشر روستايي و كشاورزان با مزاياي اين طرح ها آشنا شوند و نسبت به بيمه خود اقدام کنند كه اين كار نيز بايد با همگرايي دستگاه هاي ذيربط فرهنگ سازي شود.

در این نشست مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در سخنانی آمادگی حوزه مسئولیت خود را برای تعامل، همكاري و مشارکت با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در تهیه و ساخت برنامه های مختلف اعلام کرد.
:
:
:
آخرین اخبار