تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۶۰۷۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات برداشت گندم از اراضی شوشتر
مدیر جهاد کشاورزی شوشتربا بیان این مطلب گفت: پیش بینی می شود تا اواخر خرداد ماه سال جاری، پایان فصل برداشت گندم، افزون بر 180هزار تن گندم از نوع معمولی و«دورم» برداشت که از این مقدار،150هزارتن مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

مهندس منوچهر رحیمی نژاد افزود: اعطای تسهیلات،خرید تضمینی محصول،توزیع نهاده های کشاورزی،نظارت بر مراحل کاشت،داشـت،برداشت و ...از اقداماتی است که برای تولید این مقدار محصول انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون8مرکز خرید فعال در آبگرمک،درخزینه،میان آب،شعیبیه،سیلو بتنی درون شهری و انبار مکانیزه غله آماده خرید محصول از کشاورزان عزیز می باشد.

رحیمی در ادامه گفت: قیمت هرکیلو گندم معمولی با افت4درصد مفید و 2درصد غیر مفید10500ریال و گندم «دورم»نیز با همین شرایط هر کیلو10800 ریال نرخ گذاری و قابل اجرا می باشد.رحیمی نژاد این را هم گفت که علاوه بر برداشت گندم،عملیات بهره برداری از 2342هکتار مزارع کلزا آغاز شده است که پیش بینی می شود حدود5 هزار تن محصول، برداشت و به بازار مصرف عرضه گردد.ضمن اینکه برای خرید و نگهداری این محصول صنعتی که زیر مجموعه ی دانه های روغنی به شمار می آید،سه مرکز تحویل در انبارهای راه آهن شوشتر،انبارهای شرکت کشت و صنعت امام خمینی(ره) و میان آب در نظرگرفته شده است.

گفتنی است شهرستان شوشتر در تولید کلزا و گندم به ترتیب جایگاه اول و دوم استان خوزستان را به خود اختصاص داده است،البته این را هم بدانید که کشت غلات به ویژه گندم و جو در شوشتر سابقه ای چندین هزار ساله دارد و هم اکنون اراضی زیر کشت این محصولات توسط کشاورزان بومی و به روش نیمه صنعتی  کشت و برداشت می گردند.
:
:
:
آخرین اخبار