تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۶۰۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همايش روز جهاني بهداشت در اهواز ؛
خود را در زمينه سلامت ایمن فرض نكنيد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اکنون بیشترین تمرکز در كشور بر بیماری‌های غیرواگیر است و شعار اصلی ما در هفته سلامت امسال در "یک عمر سلامتی با خود مراقبتی" است که ناظر بر وجود بیماری‌هایی چون فشار خون بالا، سکته های مغزی، سکته های قلبی، معلولیت‌ها، سوانح و حوادث و سرطان‌ها هستند.

دکتر سیدسعید سیدیان در همایش روز جهانی بهداشت که دیروز، در دانشکده مامایی و پرستاری اهواز برگزار شد، با توضيح اين كه سازمان جهانی بهداشت هر ساله به مناسبت روز جهانی بهداشت شعاری را تعیین و اعلام می کند، امسال نیز به عنوان "موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ" را برای این روز تعیین کرده است، اظهار کرد: برخی از بندپایان و به ویژه حشرات می‌توانند بیماری‌های مهمی را به انسان یا دام منتقل کنند. یکی از این حشرات مالاریاست که قبل از انقلاب، مشکلات بسیاری در کشور ایجاد کرده بود ولی خوشبختانه اکنون با انجام اقدامات موثر تا حدود زیادی این بیماری در کشور مهار شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بیماری‌های شناخته شده در سطح استان خوزستان، سالک (لیشمانیوزیس جلدی) است. بیشترین بیماری منتقله که در استان وجود دارد، بیماري مالاریا و بیماران مبتلا به سالک است.

سیدیان افزود: وضعیت استان در خصوص بیماری‌های منطقه خوب ارزیابی می شود و مشکل خاصی نیست ولی به هر حال نباید خیال راحتی در این زمینه داشته باشیم، چون در مسافرت‌ها بسیاری از این بیماری‌ها امکان انتقال دارند و نباید خود را از هر لحاظ در زمينه سلامت ایمن فرض کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی شعاری که هر سال اعلام می‌کند، همیشه ناظر بر وضعیت کشورهای فقیر و عقب مانده است ولی ما به لطف انقلاب اسلامی از این مرحله گذشتیم و جزو کشورهای متوسط و نزدیک به کشورهای پیشرو قرار گرفته‌ایم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار