تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۰۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:
مصرف چهار برابری دارو در ایران
محمد اسماعیل مطلق امروز اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که هر ایرانی 4 برابر میانگین جهانی دارو مصرف می‌کند و در کشور ما 50 درصد نسخه‌های دارویی، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: میانگین مصرف داروی تزریقی در ایران 46 درصد بوده و این درحالیست که این رقم در دنیا 11 درصد است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اعلام این مطلب که مصرف خودسرانه دارو شایع‌ترین علت مسمومیت در جهان است، افزود: سالانه 1.1 میلیارد دلار در دنیا صرف درمان و بررسی مشکلات ناشی از عوارض دارویی می‌شود.

وی ادامه داد: ایران به لحاظ مصرف دارو بین 20 کشور اول دنیا قرار داشته و در آسیا بعد از چین در رتبه دوم قرار دارد، ضمن اینکه 20 درصد کل داروهای مصرفی در کشور به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف می‌شوند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن اعلام جزئیات بیشتر در خصوص مصرف دارو در ایران، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 10 هزار مورد از عارضه ناشی از مصرف نادرست دارو در ایران گزارش می‌شود و هر ایرانی به صورت متوسط در یک سال 339 بار دارو می‌خورد.

وی با اعلام این خبر که حدود 40 درصد ایرانی‌ها به صورت خودسرانه دارو مصرف می‌کنند، تصریح کرد: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک در کشور سالانه 400 میلیارد تومان را به هدر داده و برخی از والدین برای کودکان‌شان درخواست آنتی‌بیوتیک می‌کنند و 60 درصد آنها نمی‌دانند که آنتی‌بیوتیک در برابر ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزای معمولی کارایی ندارد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: دارو
:
:
:
آخرین اخبار