تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۰۸۱۶
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه آن‌ هایی كه قهرمـانی فـولاد را رقم زدند/ شـرکتی که باید الگو باشد
شاید شرکت فولاد خوزستان را بتوان تنها شرکت صنعتی در استان خوزستان خواند که در همه زمینه ها از جمله جنبه های زیست محیطی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در کنار خدماتی مانند ایجاد اشتغال و تولید به نوعی دین خود را به مردم اهواز و خوزستان ادا کرده است. ایجاد فضای سبز وسیع در اطراف کارخانه، ایجاد پل و جاده، حمایت از تیم های ورزشی و ... خدماتی است که می تواند برای سایر شرکت های خوزستان الگو باشد و می طلبد که مدیران استانی برای از دست نرفتن این فرصت قدردان این شرکت بزرگ خوزستانی باشند
تیم فوتبال فولادخوزستان در فصل سیزدهم لیگ برتر با عملکرد بسیار خوبی که از خود بر جای گذاشت، توانست علاوه بر برآورده کردن انتظارات هواداران، بهترین سرنوشت یعنی قهرمانی و کسب جام را برای خود رقم بزند. کار کارشناسی شده، مدیریت قوی، برنامه‌ریزی بلندمدت و استفاده از کادرفنی و بازیکنان مجرب باعث شد تا ضمن قهرمانی فولادمردان، فوتبال استان دوباره رونق بگیرد.



فولادمردان خوزستانی که امسال به زعم بسیاری از کارشناسان شایسته قهرمانی بودند، درنهايت در هفته پاياني توانستند با يك پيروزي خارج از خانه برابر گسترش فولاد تبريز و همچنين شكست نفت برابر سپاهان، جام قهرماني را بالاي سر ببرند و براي دومين بار قهرماني فولاد را جشن بگيرند.

قطعا عملكرد مديريت در هر مجموعه‌اي در موفقیت و يا عدم‌موفقیت آن مجموعه تاثيرگذار است. ثبات مدیریت نیز از جمله عواملی است که نقش بسزایی در موفقیت یک تیم دارد. مدیریت یک باشگاه با دور کردن حواشی و برقراري آرامش در مجموعه خود، می‌تواند آن مجموعه را در طی کردن مسیر صحيح هدایت کند.



فولاد، مديريتي بي‌حاشيه و توانمند

مهندس مجيد شريفي، مديرعامل شركت فولادخوزستان و سیف‌الله دهکردی مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان از آن جمله مدیرانی هستند که با ثبات و عملکرد بسیار خوب خود و همچنين برنامه‌ريزي بلندمدت طی سالیان اخير توانسته‌اند تيم فوتبال اين شركت را به موفقیت بزرگی همچون قهرمانی در لیگ برتر کشور برسانند.

شاید شرکت فولاد خوزستان را بتوان تنها شرکت صنعتی در استان خوزستان خواند که در همه زمینه ها از جمله جنبه های زیست محیطی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در کنار خدماتی مانند ایجاد اشتغال و تولید به نوعی دین خود را به مردم اهواز و خوزستان ادا کرده است. ایجاد فضای سبز وسیع در اطراف کارخانه، ایجاد پل و جاده، حمایت از تیم های ورزشی و ... خدماتی است که می تواند برای سایر شرکت های خوزستان الگو باشد و می طلبد که مدیران استانی برای از دست نرفتن این فرصت قدردان این شرکت بزرگ خوزستانی باشند

دهكردي برخلاف بسياري از مديران باشگاه‌ها حضور زيادي در رسانه‌ها ندارد و به طور حتم همين موضوع باعث تمركز مديريت او بر تيم‌هاي باشگاهي‌اش شده است. او كه خود از فوتبالي‌هاي قديمي است هميشه در تلاش بوده تيم‌هاي فولاد از جمله تيم بزرگسالان آن را به دور از حاشيه و تنش قرار دهد و قطعا وي در آرامش درون تيمي و قهرماني فولاد نقش انكارناپذيري دارد.



کادر فني فولاد، كادري كاربلد با شخصیتي فوتبالی

کادرفنی یک تیم و تدابیری که اتخاذ می‌کند از ديگر عوامل هدایت يك تیم در مسیر موفقیت است. داشتن تفکرات حرفه‌ای برای یک مربی كه در سطح بالا مربيگري مي‌كند، ضروري است که امسال فولاد خوزستان با بهره‌ بردن از مربی کاربلدی همچون حسین فرکی كه سابقه بازيگري و مربيگري در دو جام جهاني را داشته، توانست پله های موفقیت را یکی یکی طی کرده و با شایستگی به سرمنزل مقصود که همان قهرمانی بود، برسد.

"مطمئنا با همفکر بودن، داشتن امکانات و تصمیم‌گيري‌هاي درست می توان به نتیجه رسید" این گفته حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان است. وی ادامه می‌دهد "من به جرات مي‌گويم کادر ما یکی از کار بلدترین کادرها و دارای شخصیت فوتبالی است. ما ضمن همکاری با یکدیگر، جایگاه تعریف شده ای داشتیم و هر کس علاوه بر انجام کار خود، کار بسیار وسیع‌تري در زمينه مسايل عاطفی و اخلاقی کل تیم انجام می‌داد."

این مربی با اخلاق کشور همچنين عنوان می‌کند "بازیکنانم واقعا به نوبه خودشان و به آن طریقی که از آن‌ها استفاده شد، تلاش خود را برای رسیدن فولاد به قهرمانی انجام دادند. همه واقعا در این قهرمانی نقش داشتند." او معتقد است "همیشه بازیکن میلیاردی و گران‌قیمت تعیین‌کننده نیست و تيم فولاد نشان داد همیشه با پول و بازیکنان میلیاردی نتیجه حاصل نمی‌شود، بلکه نتیجه، حاصل داشته‌ها و عملکردهایی است که در بخش های مختلف باشگاه وجود دارد."

به اعتقاد نعیم سعداوی، مربی تیم فولادخوزستان "قهرمانی فولاد حاصل تلاش چندین ساله یک تفکر بود که صبر و سعه‌صدر هم چاشنی آن شد. همچنین اصرار بر داشتن برنامه، هدف، فکر و ایده در این نتیجه تاثیرگذار بود."

اين مربی فولاد عنوان می‌کند "مطمئنا فولاد باید به فکر گام‌های بزرگتر و بالاتر باشد که همانا قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است، قهرمانی در لیگ برتر نباید برای فولاد هدف کامل باشد. مطمئنا در فصل های آینده کار باشگاه فولاد بسیار سخت تر می شود و اگر هدف بالاتر که قهرمانی آسیا است مدنظر باشد، درایت و همت بالاتری را می طلبد."



شاگردان فركي، بازيكناني بي‌ادعا

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر یک باشگاه در جذب بازيكن عملكرد خوبي داشته باشد و به جذب جوانان و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها در بلندمدت توجه ویژه‌اي داشته باشد، می تواند به موفقیت برسد که این موضوع به خوبی در باشگاه فولاد نمود پيدا كرده است. این باشگاه با سرمايه‌گذاري روي جوانان و توجه ویژه به آکادمی فوتبال خود، اكنون تيم بزرگسالان قدرتمندي با حضور جوانان باتجربه دارد كه ميانگين سني آن‌ها حدود 24 سال است.

بختیار رحمانی، کاپیتان تیم فوتبال فولادخوزستان ازجمله پرورش‌يافتگان اين آكادمي است. او فولاد را تيمي کم حاشیه می داند و می گوید "ما تیم کم ادعایی بودیم، وارد حاشیه نشدیم و کار خودمان را انجام دادیم." رحماني قهرماني فولاد را موفقیت بسیار بزرگی برای خوزستان مي‌ داند و همه را در رقم خوردن آن سهيم مي‌داند.

آرش افشین، مهاجم فولاد هم با بیان این که تیمش امسال فراز و نشیب کمي داشت، ادامه می‌دهد "این موضوع به کادر مدیریتی تیم بستگی دارد. مدیریت فولاد مانع رفتن تيم به حاشیه و ايجاد اختلاف بین بازیکنان شد."

عبدالله کرمی، مدافع تیم هم عنوان می‌کند "ما در آغاز لیگ برای کسب سهمیه می جنگیدیم و در کنار آن هم به دنبال قهرمانی بودیم که کار بزرگی بود. ما در آغاز لیگ شروع خوبی داشتیم و نتایج بسیار خوبی کسب کردیم كه در روند قهرمانی‌مان تاثیرگذار بود و باعث شد ما به خودباوری برسیم که این خودباوری نيز به ما بسیار کمک کرد."

سوشا مکانی، دروازه‌بان موفق فولادي‌ها نيز عوامل مختلفی را در موفقیت تیمش تاثيرگذار و اولین عامل اين قهرماني را کادر فنی تیم می‌داند و مي‌افزايد "آن‌ها واقعا با مدیریت، شخصیت و کار فنی خوبی که برای مجموعه فولاد اتخاذ کردند، باعث شدند تیمِ هماهنگی روانه مسابقات شود."

شهاب کرمی، هافبک تیم هم معتقد است "که از مهم‌ترین عواملی که باعث قهرمانی تیم فولاد در لیگ سیزدهم شد، یک دل بودن بازیکنان و کادرفنی این تیم تا بازی پایاني لیگ بوده است." كرمي "آرامش درون باشگاه و تیم که در قهرمانی فولاد تاثیرگذار بوده است را حاصل نوع رفتار مجموعه فولاد، از مدیریت گرفته تا کادرفنی مي‌داند."



فولاد، الگويي مناسب براي ساير باشگاه‌ها

اسماعیل شریفات، يكي ديگر از هافبك‌هاي تیم هم درخصوص اين قهرماني بیان می‌کند "دهکردی همه چیز را با برنامه انجام می‌داد و هیچ مشکلی وجود نداشت. فرکی نیز شخصیت بسیار جالب در فوتبال کشور دارد. او همه چیز را تحت کنترل خود داشت و مدیریت او کامل بود. به نظر من همه می‌توانند از باشگاه فولاد الگوبرداری کنند."

ایوب کلانتری، هافبک سرخ‌پوشان اهوازي نيز عنوان می‌کند "امسال شرایط به صورتی بود که چه آن بازیکنانی که بازی کردند و چه آن هایی که بازی نکردند، فقط به قهرمانی فکر می‌کردند و یک‌دل بودند. ما جام قهرماني را با درایت کادرفنی و بازیکنان به اهواز آوردیم".

سروش رفیعی، از ديگر هافبك‌هاي فولاد معتقد است که "حضور فرکی در تیم تاثیر مستقیمی در همدلی بازیکنان و نتیجه گیری تیم داشت. فرکی براي ما تنها يك مربی نبود بلکه معلم زندگی هم بود و درس زندگی هم به ما آموخت. بودن فرکی باعث شد که رفاقت و همدلی در تیم به وجود بیاید."



بي‌حاشيه‌بودن، از عوامل موفقيت فولاد

مدير تيم نیز كه یکی دیگر از عوامل موفقیت یک تیم است، از مهمترين عناصر تيم در جهت هماهنگي برنامه ها به شمار مي‌رود و شايد ساعت‌ها و روزها در پي هماهنگي اين برنامه ها باشد تا ساير عوامل تيم از كادرفني گرفته تا بازيكنان كار خود را بدون دغدغه و نگراني انجام دهند.

حسين ابن‌قاسم، مدير تيم فوتبال فولاد هم كه نقش بسزابي در كسب اين قهرماني داشته است، مي گويد "عدم ورود تيم به حاشيه از عوامل موفقيت فولاد بود و اکنون وظیفه ما بسیار سنگین‌تر شده است و باید بتوانیم این روند را با برنامه ریزی تداوم ببخشیم".

ابن‌قاسم می گوید "این که ما به حاشیه نرفتیم باعث شد که دوام بیاوریم. در ادامه هم مطمئنا باید به فکر گام‌های بزرگتر و بالاتر که همانا قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است، باشیم و قهرمانی در لیگ برتر نباید برای ما هدف کامل باشد. حفظ این عنوان برنامه ریزی می‌خواهد."

وی به عملكرد تاثيرگذار دهکردی در موفقيت تيم اشاره مي‌كند و مي‌افزايد "او برگی از شناسنامه فوتبال استان است و با مدیریت خوب، پرهیز از حاشیه ها و در دستور کار قرار دادن این موضوع برای سایر اعضای باشگاه، باعث شد که باشگاه ما به حاشیه کشیده نشود، در حالی که خیلی ها سعی کردند فولاد را به حاشیه بکشند. به نظر من دور بودن ما از حاشیه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن مان به نتیجه بود".



قهرماني، مرهمي بر سختي‌هاي مسير

از پزشک تیم هم می‌توان به عنوان دیگر عامل موفقیت فولاد یاد کرد. او نيز هميشه پا به پاي ساير عوامل و بازيكنان در طول يك فصل زحمات بسياري براي رساندن بازيكنان به وضعيت جسماني مناسب متحمل شده است.

اكبر مرادي، پزشك تيم فوتبال فولادخوزستان كه قهرماني تيمش را مرهمي بر تمام سختي‌هاي يك فصل اخير مي‌داند، بيان مي‌كند "زمانی که روی یک بازیکن حساب می کردیم و بعد او در یک تمرین ساده مصدوم می‌شد و شرايط به گونه‌اي بود كه کادر فنی می‌خواست از این بازیکن استفاده کند، این موضوع براي ما فشارهايي را به همراه داشت. ما و همكاران‌مان ازجمله فيزيوتراپ و ماسا‍ژور، باتوجه به رسالتی که داشتیم، تلاش مي‌کردیم تا هر چه سریع‌تر و البته با روش صحیح و منطقی بازیکنان را آماده کنیم."



هواداران، هويت باشگاه فولاد

يكي از مهم‌ترين و تاثيرگذارترين عوامل موفقيت‌ يك تيم هواداران آن هستند؛ در باشگاه فولاد خوزستان نيز كانون هواداران آن نقش بسیار پررنگي در رقم خوردن قهرماني تيم‌شان داشتند. آن ها همگام با تيم و اهداف آن حرکت کردند و شايد اگر اين همراهي وجود نداشت، فولاد نمي‌توانست به اين افتخار دست پيدا كند. امروزه در فوتبال عدم وحدت رويه ميان يك تيم و هواداران آن منجر به حاشيه رفتن آن تيم و خارج شدن آن از مسير اصلي خود مي‌شود.

به گزارش ايسنا، ساسان سياح‌طاهري، مدیر کانون هواداران باشگاه فولادخوزستان با اعتقاد به اين‌كه کانون هواداران فولاد كانوني سازمان یافته و هسته‌دار است، تاكيد مي‌كند "یکی از مهمترین عوامل موفقیت اين کانون، تربیت هواداران بوده است. حمایت خوب و بی‌دریغ مدیرعامل نيز از ديگر عوامل عملكرد خوب اين کانون مي‌باشد."

وی با بیان این‌که تیمی که هوادار نداشته باشد، هویت ندارد، می گوید "ما با نظارت دقیق و مستمر توانستيم كاري كنيم كه برنامه‌های‌مان به خوبي پيش برود. ما در واقع برای تک‌تک لیدرهای‌مان زحمت کشیدیم و هواداران‌مان را کنترل کردیم. البته نتايج خوب فولاد هم در كشاندن تماشاگران به ورزشگاه تاثيرگذار بوده است. ما در تمام روزهای تلخ و شیرین همراه تیم بودیم."

آن‌كه روزهاي بد و خوب يك تيم را به تصوير مي‌كشد، عكاس يك تيم است. او هم در موفقيت تيم نقش دارد. ثبت او از لحظه‌هاي غم و شادي يك تيم، بعدها مي‌تواند يادآور مسير طي شده آن تيم باشد.

شاهرخ زارعی عکاس تيم فولاد مي‌گويد "پس از این که تیم مان قهرمان شد بسیاری از بازیکنان اشک شوق ریختند و اين حس خوبی دارد وقتی لحظات شادی تیم را به تصویر بكشي."

به حق نمی‌توان از نقش مهم تداركات در رسيدن به موفقيت يك تيم هم گذشت، تداركات تيم دوشادوش ساير عوامل، دغدغه‌اش فراهم كردن شرايط براي آماده شدن بازيكنان بدون هيچ كم و كاستي است.


بهروز عباسي، يكي از عوامل تداركات تيم فوتبال فولادخوزستان بيان مي‌كند "ما در تمام روزها در كنار تيم بوده‌ايم و به آن‌ كمك كرده‌ايم. ما در تیم فولاد مانند يك دوست كنار هم كار كرديم و هدف‌مان اين بود كه بتوانيم به صورتي كار كنيم تا نهايتا مردم خوزستان خوشحال شوند. 16 سال است كه در كنار تيم فولاد هستم و اين براي دومين بار است كه با فولاد جشن قهرماني مي‌گيرم."

از نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه نيز نبايد به سادگي گذشت، آن‌ها با تمام سختي‌ها، در گرما و سرما در كنار تيم بودند و با قلم خود از اين تيم حمايت كردند.

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

جشن قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان

تيم فوتبال فولادخوزستان پس از هشت سال، بار ديگر جام قهرماني را به اهواز آورد. اين تيم كه امسال در آخرين هفته ليگ موفق شد در رقابت با چهار تيم مدعي ازجمله سرخ‌آبي‌هاي پايتخت، بي‌ادعا پيروز و فاتح ليگ ايران شود، براي ادامه دادن اين مسير، علاوه بر تثبيت وضعيت موجود نياز به برنامه‌ريزي كلان‌تري دارد تا در ادامه به موفقيت‌هايي فرا ملي دست يابد.

گزارش: پریسا زنگنه منش  /  عکس: مهرورز احمدی
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
اندیمشک
|
ROMANIA
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
2
8
درود بر مردم شریف خوزستان
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3
7
این قهرمانی تبریک به همه فولادیها.الحق که فولاد و فوتبال خوزستان همیشه الگو بوده.2ساله فولاد به استقلال بازیکن نداده ببین به گندی کشیده شده این استقلال
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
1
3
کارکنان کارخانه هم نقش بوق را داشتن در این "غحرمانی"!!!
مجتبی از شوشتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
2
2
منم به نوبه خودم تبریک میگم به تمامی هم استانیهای با غیرت به امید روزی که فقط تماشاگرهایمان طرفدار تیم خودمان باشند
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
5
قهرمانی مبارک تمام خوزستانیها.
ولی ببخشید شما که از بوقچی هم نام بردی نباید از کارکنان زحمتکش که در گرمای 60درجه پای کوره 1600درجه فولاد تولید می کنند نام می بردی جناب خبر نگار؟
ایران انا
|
ROMANIA
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
0
آقای جنتی؛ فرهنگ خوزستان را به اهلش بسپارید

http://tnews.ir/news/6D2F24145665.html#%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%9B-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%87%D9%84%D8%B4-%D8%A8%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF
ميثم
|
ROMANIA
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
1
1
بايد تمام مردم و مسولين كمك كنند كه اين تيم در قدرت باشد. نبايد بگذاريم اين تيم از هم پاشيده بشه. علت پيشرفت تيمهاي خارجي اين هست كه تحولات زيادي انجام نميدن.نبايد اين بازيكنان در تيمهاي مختلف پخش بشن. ما اين تيم رو سال ديگه با همين تركيب و همين مربي ميخوايم. انشاله بازيكنان نبايد فكر كنند كه فولاد چون امسال قهرمان شده كافيه. براي بار سوم جام را ميخواهيم.
کارکنان فولادسازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
2
ممکن است این شرکت دراین زمینه موفق شده باشد ولی متاسفانه این شرکت دارای مشکلات عدیده ساختاری و مدیریتی است به طوری که اغلب کارمندان وکارگران از شرایط کاری ونحوه مدیریت ناراضی اند
به طور متوسط سالیانه ده نفر بر اثر حوادث کاری در این شرکت فوت می کنند
وتعداد زیادی دچار بیماری های صعب العلاج و مشکلات روحی وجسمی می شوند
این بخش کوچکی از این مشکلات می باشد.
متاسفانه مردم فقط از ظاهر خوب یک مجموعه در مورد آن قضاوت می کنند.
حبیب بنادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
1
1
با سلام و تبریک قهرمانی و برد شیرین مقابل الجیش القطر
راستش به عنوان یه خوزستانی از باشگاه فولاد گله مندم ...به خاطر اینکه بعد از اتمام بازی با الجیش همه تماشاگرا تو ورزشگاه منتظر بودن که تیم فولاد جشن بگیره!!!اما ظاهرا هیچ گونه ارزشی واسه تماشاگرا ندارن چون تماشاگرا از سایر شهرستانها هم اومدن و دوست داشتن جشن قهرمانی فولاد رو از نزدیک ببینن...
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
0
چرا از آقای محمد احرام باف روابط عمومی بی ادعای فولاد که نقش پررنگی در آماده سازی مسائل رفاهی و رسانه ای داشت اسمی نبردید؟
کارگر فولاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
2
0
این قهرمانی دل مردم خوزستان وخصوصا کارگران زحمت کش فولاد رو شاد کرد امیدوارم مدیران فولاد با قراردادی کردن بقیه کارگران وکارشناسان مستمر٬دل خانواده های ما رو نیز شاد کنند.
يك كارگر فولاد سازي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
0
ما در گرماي شديد با ذوب بالاي 1600درجه فولاد توليد مي كنيم وزحمت را ما مي كشيم تقدير از مديران مي شود و پول هم تو جيب فوتباليستها مي رود حتي 100 تومان هم براي اول شدن تيم فوتبال به ما ندادند
محمدخرمشهری
|
ROMANIA
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
اقاسینااگه باخوزستانیهامشکل داری بزاریه چیزی بهت بگم به کوری چشم حسودماخوزستانیها مردمانی هستیم که تومعرفت صداقت پاکدلی وشیرین زبونی توایرانمون تکیم اگه زورت امده فولادقهرمان شده بشین مثل بچه ادم دعاکن سال دیگه تیم موردعلاقت قهرمان بشه به سلامتی تمام خوزستانیها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
واقعا سهم شرکت نفت توی خوزستان همین است که درآمدش برای دیگر استانها و تهران باشه ؟؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار