تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظریفی یگانه خبر داد:
برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش
فرمانده ارتش در جنوب غرب كشور گفت: در مراسم رژه 29 فروردین ماه تنها گوشه ای از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

امیر سرتیپ دوم علی ظریفی یگانه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن روز ارتش برگزار شد، عنوان کرد: ارتش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی موقعیت حقیقی خود را با حمایت امام خمینی (ره) به دست آورد.

وی افزود: در همان زمان بسیاری از عوامل ضد انقلاب در اکثر نقاط کشور قیام مسلحانه ای را به منظور بر اندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند که ارتش توانست درس فراموش نشدنی به آن ها بدهد.

فرمانده ارتش در جنوب غرب كشور با اشاره به حضور فعال و موثر نیروهای ارتش در روزهای ابتدایی جنگ هشت ساله تصریح کرد: تیپ دوم  ارتش که در شهر دزفول مستقر شده توانست با مبارزه  بسیار سخت و دشواری علیه رژیم بعث عراق این شهر را از محاصره دشمن آزاد کند.

ظریفی یگانه اظهار کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی نیز ارتش سهم بسیاری در بازسازی شهر ها و پروژه های عمرانی ایفا کرده است به گونه ای که در پنج استان مرزی کشور بیش از چهار هزار و 200 هکتار زمین آلوده به مین را پاکسازی کرده است.

وی با بیان اینکه مهم ترین پاکسازی های صورت گرفته در مناطق جنوب غرب کشور بوده عنوان کرد: توسعه اقتصادی حاصل از فعالیت شرکت های نفتی کشاورزی و صنعتی در شهرستان هویزه را مدیون شهدایی هستیم که این مناطق را از هر گونه آلودگی ناشی از زمان جنگ پاکسازی کرده اند.

فرمانده ارتش در جنوب غرب كشور با اشاره به برنامه های فرهنگی ارتش پس از جنگ هشت ساله تصریح کرد: در حوزه فرهنگی نیز فعالیت های بسیار خوبی مانند برگزاری نمایشگاه های دفاع مقدس و یادمان های شهدا در راستای زنده نگه داشتن روحیه فداکاری و اخلاص صورت گرفته است.

ظریفی یگانه گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش در 29 فروردین ماه با برگزاری رژه نیروهای زمینی گوشه ای از اقتدار و توان ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی همچنین مراسم غبار روبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و نمایش سقوط چتربازان را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز برشمرد و افزود: به همین منظور در پایگاه چهارم شکاری ارتش در روز 29 فروردین ماه 17 فروند هواپیما که در خط تعمیر قرار گرفته بودند به پرواز در خواهند آمد.

فرمانده ارتش در جنوب غرب كشور با بیان اینکه، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نیمه دوم سال جاری یک رزمایش بزرگ را برگزار خواهیم کرد، گفت: تنها یگان نیروهای مسلح در منطقه که توانایی تخصصی در احداث پل های شناور دارد متعلق به یگان مهندسی نظامی ارتش جنوب است.

ظریفی یگانه با بیان اینکه، یگان های ارتش در بخش های فرهنگی و اقتصادی در راستای تحقق تدابیر رهبری فعالیت های خوبی را انجام داده اند اظهار کرد: خوشبختانه در این زمان بسیاری از تجهیزات و ادوات لشکر با هزینه کمتر نسبت به سال های گذشته تولید می شود به عنوان مثال برای افزایش تخصص افراد در تیر اندازی با ادوات جنگی سنگین مانند تانک نیاز به بیش از 300 میلیون تومان اعتبار تنها برای تامین گلوله ها بود، در حالی که در این چند وقت اخیر با طراحی یک دستگاه شبیه ساز این کار با هزینه کمتر از یک هزارم قیمت اولیه در حال انجام شدن است.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه فرهنگی نیر توانسته به موفقت بسیاری دست یابد زیرا  اعتقاد ما بر این مسئله است که در صورتی که یک ارتشی از لحاظ فرهنگی اعتقادات قوی نداشته باشد نمی تواند در میدان ها ی جنگ مبارزه کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار