تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۰۸۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صرخه:
آسیب بخشی از گندم‌های شهرستان شوش
دبیر کارگروه کشاورزی بنیاد نخبگان شوش از نابودی بخشی از گندم این شهرستان خبر داد.

راضی صرخه گفت: متاسفانه وجود سم های غیراستاندارد در بازار کشاورزی باعش شد تا بخشی از گندم های این شهرستان نابود شوند.
 
وی افزود: برای کنترل علف های هرز نیاز به استفاده از سموم اختصاصی است. جدیدا سمومی وارد بازار کشاورزی شدند که هر دو علف هرز باریک و پهن برگ را کنترل می کنند.
 
دبیر کارگروه کشاورزی بنیاد نخبگان شوش همچنین توضیح داد: لذا با توجه به ورود سموم جدید، دستورالعمل استفاده اختصاصی آنها نیز باید عرضه شود.
 
این کارشناس کشاورزی با بیان اینکه سموم جدید با نام «آ پی روس» یا نام علمی سولفوسولفدون 75درصد به صورت گرانول است، عنوان کرد: مقدار دوز مصرف این سم در هر هکتار 26 گرم است که به همراهش ماده روان کننده برای کنترل علف های هرز پهن و باریک برگ گندم توصیه شده است.
 
صرخه درباره این نوع علف کش توضیح داد: ورود این علف کش به بازار از سه سال گذشته است و سازنده اصلی آن کشور آلمان بود.
 
وی همچنین اظهار کرد: پس از انقضای پاتنت، چین و هند شروع به تولید این نوع علف کش کرده و به دلیل به صرفه بودنش شرکت های داخلی اقدام به فرمولی کردن این سموم کردند.
 
این کارشناس کشاورزی درباره دلیل آسیب دیدن محصولات گندم گفت: دو احتمال برای آسیب دیدن گندم از این سم وجود دارد که یکی از احتمالات این است که فرمولاسیونش غیراستاندارد و درست اعمال نشده است.
 
صرخه به عامل دوم در آسیب دیدن گندم ها اشاره کرد و افزود: عده ای از فروشندگان سموم برای افزایش فروش، دوز این سموم را از 26 به 40 افزایش می دهند و کشاورزان به دلیل ناآگاه بودن از آن استفاده می کنند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: شوش
:
:
:
آخرین اخبار