تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۰۸۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سایت ثبت نام بن کارت دانشجویی
دانشجویان و طلاب می‌توانند برای ثبت‌نام و ارائه درخواست خود از تاریخ ۲۷ فروردین به وب‌سایت بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی tibf.net مراجعه کنند.

با هماهنگی کمیته بین‌الملل و کمیته تشریفات بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار است نوه تولستوی نویسنده مشهور روس و رئیس بنیااد ادبی تولستوی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشند.

نوه تولستوی پیش از این در نمایشگاه‌های بین‌المللی همچون نمایشگاه کتاب لندن و نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور داشته است.

* جانمایی غرفه ناشران عمومی به پایان رسید

احمد کمالی‌نژاد مدیر کمیته ناشران داخلی این رویداد، از پایان جانمایی ناشران عمومی در این بخش خبر داد و گفت: اجرای غرفه بندی در بخش ناشران عمومی با پایان جانمایی، آغاز شد.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه بیش از 1280 ناشر در حدود 11 هزار و 206 مترمربع فضای شبستان، حاضر خواهند بود.

به گفته مدیر کمیته ناشران داخلی، در روزهای آینده به همه ناشران اعلام می‌شود در صورتی که نیاز به غرفه‌سازی و ایجاد سازه‌هایی خاص برای غرفه‌هایشان دارند، کار خود را آغاز کنند تا پیش از گشایش بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، غرفه‌هایشان آماده شود.

* پوستر نمایشگاه انتخاب شد

سید مهدی جعفری مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتخاب پوستر این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: پس از بررسی، کارشناسی و داوری طرح‌های ارسال شده پوستر  محسن یوسفی به عنوان پوستر برگزیده انتخاب شد.

وی افزود: در تاریخ اسفند ماه به 10 طراح برجسته کشور سفارش طراحی پوستر داده شد. نزدیک به سی طرح و پوستر با موضوع کتاب و کتابخوانی به ستاد برگزاری نمایشگاه فرستاده شد. با بررسی و کارشناسی گروه‌های مختلف سرانجام یکی از این پوسترها به عنوان پوستر برگزیده نمایشگاه انتخاب شد.

جعفری درباره پوستر انتخاب شده گفت: محسن یوسفی پیش از این نیز طراح بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران بود. این پوستر در نشست رسانه‌ای بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

* دهمین نشست شورای برنامه ریزی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

دهمین نشست شواری برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح روز گذشته (25 فروردین ماه) در سالن جلسات معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این نشست با حضور سید عباس صالحی رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اعضا شورای برنامه ریزی نمایشگاه برگزار شد و طی آن آیین‌نامه جدید انتخاب غرفه‌ برتر به تصویب رسید.

با تصویب این آیین نامه جدید غرفه‌های ناشران داخلی و خارجی با معیارهای یکسانی بررسی می‌شوند و بر اساس امتیازات تعلق گرفته به آن‌ها داوری درباره بهترین غرفه انجام خواهد شد. غرفه برتر نمایشگاه کتاب همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه معرفی خواهد شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا برنامه‌های ویژه با موضوع اقتصاد و فرهنگ که شعار سال 1393 است در  نمایشگاه به مرحله اجرا در آید و تاکید ویژه‌ای بر حجاب و عفاف در ایام برگزاری نمایشگاه وجود داشته باشد.

تکریم و قدردانی از شهروندان منطقه 7 شهرداری تهران یکی دیگر از موضوعات این جلسه بود و تصمیم گرفته شد به دلیل مزاحمت‌های احتمالی برگزاری نمایشگاه در منطقه 7 شهرداری تهران و به منظور رفاه حال شهروندان این منطقه 7 اقدامات لازم انجام شود.

 
* آغاز ثبت نام از دانشجویان و طلاب متقاضی بن کتاب از 27 فروردین

همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی از آغاز ثبت نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت اعتباری خبر داد و گفت: دانشجویان و طلاب می توانند برای ثبت‌نام و ارائه درخواست خود از تاریخ 27 فروردین به وب‌سایت بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی tibf.net  مراجعه کنند.

امیرزاده با اشاره به حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دانشجویان و طلاب برای خرید کتاب گفت: امسال میزان اعتبار بن های کتاب افزایش 20 درصدی داشته است  و دانشجویان و طلاب می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بن های اعتباری 60 هزار تومانی دریافت کنند.

وی افزود: شرایط ثبت‌نام و ضوابط دریافت بن‌ کتاب نیز بر روی وب‌سایت بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر خواهد شد.

مشاور مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی درباره ارایه بن های کتاب به دیگر مصرف کنندگان کتاب گفت: در اواخر سال گذشته فراخوان درخواست بن اعتباری کتاب و شرایط آن برای مراکز دانشگاهی، نهادها، حوزه علمیه، مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی، مراکز علمی و فرهنگی، موسسات فرهنگی و هنری، ارگان‌ها و سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و ادارات کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان‌ها، کانون‌های فرهنگی‌وهنری مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و بسیاری از نهادها و مراکز اعلام شده است و در آینده نزدیک درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار