تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۰۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غزل‌های بهمنی در نمایشگاه کتاب تهران
مجموعه شعر «هوا دونفره هم که باشد در من جمعیتی است» و گزیده‌ای از غزل‌های محمدعلی بهمنی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شوند.

این شاعر غزل‌سرا در زادروز 72سالگی‌اش گفت: دو اثر از من در نمایشگاه کتاب از سوی انتشارات نیماژ عرضه می‌شود؛ یکی گزیده غزل‌های من به انتخاب ناشر است و دیگری مجموعه شعری با عنوان «هوا دونفره هم که باشد در من جمعیتی است».

او افزود: «هوا دونفره هم که باشد در من جمعیتی است» مجموعه‌ای از شعرهای کوتاه آزاد است. همان‌طور که در مقدمه این کتاب توضیح داده‌ام، این کار نوعی حشوزدایی از شعرهای بلندی است که می‌توانسته کوتاه باشد. تعدادی از آن شعرهای بلند پیش از این چاپ‌ شده است.

بهمنی در ادامه درباره تفاوت این شعرهای آزاد با غزل‌هایش عنوان کرد: البته مهم شعریت است، اما من همچنان ارادتم بیش‌تر به غزل است. درباره شعرهای آزاد این کتاب هم باید مخاطبان قضاوت کنند.

محمدعلی بهمنی 27 فروردین‌ماه 1321 در دزفول به دنیا آمده است. «باغ لال»، «در بی‌وزن»، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «این خانه واژه‌های نسوزی دارد»، «شاعر شنیدنی ا‌ست»، «چتر برای چه، خیال که خیس نمی‌شود»، «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» و «غزل زندگی کنیم» از جمله آثار منتشرشده این شاعرند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار