تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۰۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاكيد استاندار براهتمام همه‌دستگاه‌ها در حمايت از توليدات استان
استاندار خوزستان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و خصوصی استان باید در راستای حمایت و توسعه تولیدات خوزستان اهتمام کنند.

عبدالحسن مقتدایی در گردهمایی حمایت از خرید کالا و خدمات تولید استان که امروز(27 فروردین‌ماه) در محل استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: اگر یکی از کشت و صنعت‌های موجود در خوزستان در استان‌های دیگر کشور بود قطعا ميزان توسعه آن استان خیلی بیش از این می‌شد.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاری‌های خوزستان اعم از صنایع، تولیدات، کشاورزی و محیط زیست آن در حال تعرض است. سیاست‌های استقلالی و استعماری هم پیش از انقلاب و هم پس از آن در جغرافیای خوزستان کاملا تجربه شده که بخشی از آن مورد رضایت و بخشی دیگر نارضایتی را به دنبال داشته است.

استاندار خوزستان بیان‌کرد: سرمایه‌گذاری در استان قبل از انقلاب طوری طراحی شده كه همه بخش‌ها بیش از همه به فکر صیانت از خود بودند تا صیانت از تولید.

مقتدایی با اشاره به این‌که برای سرمایه‌ها، محیط و جغرافیای استان باید راه حلی اندیشید، خاطرنشان‌کرد: فکر می‌کنم اولین راه انتزاعی برخورد کردن دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح‌کرد: آبادانی زیادی را می‌توان در خوزستان با استفاده از سرمایه‌های موجود در آن ایجاد کرد؛ مثلا آیا می‌توانیم فولاد شهر را در شهرستان کارون داشته باشیم؟ علیرغم تلاش‌های فراوان مجموعه شرکت فولاد، اما چرا فولاد شهر ایجاد نمی‌شود؟

استاندار خوزستان اظهارکرد: شرکت‌های استان سهم آلایندگی و ارزش‌افزوده خود را به مرکز پرداخت می‌کنند اما درآمدهای حاصل از این شرکت‌ها در استان هزینه نمی‌شود و خزانه اين شركت‌ها در مركز است.

مقتدایی افزود: حضور پدرخوانده‌ها در بخش‌هاي سیاسی و اقتصادی عامل تعیین‌کننده‌ای در نظام برنامه‌ریزی کشور است، به گونه‌ای که وقتی می‌خواهیم طرحی را در استان پیاده کنیم، قسمت اعظم آن از سوی مرکز مجوز می‌گیرد.

وی بیان‌کرد: براساس قانون هیچ‌کس نمی‌تواند در مناطق آزاد دخالت کند. وقتی ما در شعاع تردد خودروهای پلاک اروند را 120 کیلومتر تعیین می‌کنیم باید همين میزان باشد.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: به طور کلی باید موارد قانونی کار به سمت و سویی هدایت شوند که در راستای صیانت از استان باشد.

مقتدایی با اشاره به مشکلات و عواقب ناشی از بیکاری در خوزستان اظهارکرد: در یکی از شهرهای خوزستان 70 درصد زندانیان به دليل جرم‌های خیلی جزئی و درحد دزدی‌های رفع نیاز، زندانی شده‌اند. این موارد نشان می‌دهند که سارق حرفه‌ای نیست و اغلب نوجوانانی هستند که برای رفع نیاز مالی خود اقدام به دزدی کرده‌اند.

وی با تاکید بر استفاده از پیمانکاران داخلی گفت: استفاده از پیمانکاران داخلی، برگشت سرمایه استان را از طریق اشتغال‌زایی برای نیروهای بیکار ما را به دنبال دارد.

استاندار خوزستان از فعالان اقتصادی دولتی و خصوصی خواست تا نگوید به من مربوط نیست؛ چرا که منشاء گشایش بسیاری از مشکلات فعلی استان دست آنان است و باید جنبه اساسی کار در نظر گرفته و رفتار سازمانی در جهت حمایت و صیانت استان داشته باشند.

در اين گردهمايي اميد حاجتي، معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان گفت: نرخ بيكاري در استان 28 درصد است كه بيشتر آن مربوط به افراد داراي تحصيلات دانشگاهي است. در مقابل نيز بيشتر شركت‌هاي موجود در استان با ظرفيت كمتر از 50 درصد در حال فعاليت هستند، در حالي كه اگر ظرفيت اين شركت‌ها به ميزان مطلوب ارتقا يابد، مي‌توان تعداد بسياري از نيروهاي بيكار را به‌كار گمارد.

وي افزود: در اين خصوص بخش‌نامه‌اي در استان تدوين شده كه بر حمايت از توليد كالا و خدمات و افزايش اشتغال در استان تاكيد دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار