تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۶۰۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر علمی بیست و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک خبر داد ؛
ارائه ۸۱۵ مقاله در کنفرانس بین‌المللی مکانیک
دبیر علمی بیست و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک از ارائه ۸۱۵ مقاله در کنفرانس مکانیک خبر داد.

کورش حیدری شیرازی در نشست خبری کنفرانس بین المللی مکانیک که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد اظهار کرد: یک هزار و 835 مقاله از طریق وب سایت کنفرانس دریافت شد که پس از بررسی اولیه، مقالاتی که مشکلی نداشتند انتخاب و برای هیئت داوران ارسال شد.

وی با اشاره به عضویت 250 نفر به عنوان هیئت داوران و حضور اساتیدی از دانشگاه‌های مختلف عنوان کرد: پس از داوری مقالات یک هزار و 83 مقاله از بوته داوری موفق خارج شد که به لحاظ ارزش علمی قابل بودند که از این تعداد 815 مقاله ثبت نام و نویسندگان هزینه را پرداخت کرده و آمادگی خود را برای ارائه آن اعلام کردند که از این تعداد 411 مقاله شفاهی (شامل 353 مقاله تحقیقاتی و 58 مقاله اعلام نیاز پژوهش صنعتی) و 404 مقاله پوستری خواهد بود.

دبیر کمیته علمی بیست و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک افزود: 624 مقاله به زبان فارسی و 191 مقاله به زبان انگلیسی ارائه شده که به همین زبان هم در کنفرانس ارائه می‌شود.

وی بخشی از کار کمیته علمی را در ارتباط با برپایی نمایشگاه عنوان کرد و گفت: نمایشگاه در یک هزار مترمربع فضا در قالب 60 غرفه پیش بینی شده و تاکنون 18 شرکت علاقه‌مندی و آمادگی خود را برای حضور در آن اعلام کرده‌اند که پیش بینی می‌شود این تعداد تا روز برپایی نمایشگاه افزایش یابد.

حیدری شیرازی در خصوص سخنرانان کنفرانس توضیح داد: 9 سخنران کلیدی خارجی و شش سخنران داخلی کلیدی که در حوزه رشته مهندسی مکانیک صاحبنظر و متخصص هستند دعوت شدند که حضور خواهند یافت، از این تعداد هشت نفر از کشورهای کانادا، بلژیک، استرالیا، آمریکا و دانمارک هستند که سخنرانی کلیدی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به 11 کارگاه علمی پیش بینی شده در روزهای برگزاری کنفرانس، تصریح کرد: این کارگاه‌ها همچون نشست‌های ارائه مقالات در دانشکده مهندسی برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته علمی کنفرانس مهندسی مکانیک، بازدیدهای صنعتی از گروه ملی فولاد ایران، نیروگاه رامین، شرکت ملی حفاری و شرکت لوله سازی و نیز تور گردشگری برای اهواز، چغازنبیل، آبادان و خرمشهر و شوشتر را از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش نام برد و گفت: متقاضیان تا قبل از روز همایش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار