تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۶۰۹۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفي برگزيدگان جشنواره استاني سازه‌هاي ماكاروني
جانشین دبیر اجرایی پنجمین جشنواره استانی سازه‌های ماکارونی با اشاره به حضور 42 تیم از دانشگاه‌هاي سراسر استان در این دوره از مسابقات، برگزیدگان جشنواره در سه بخش سازه‌های سبک، سنگین و زیبا را اعلام کرد.

سید شهاب‌الدین کلانترزاده با بیان این‌که این جشنواره عصر گذشته با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد، اظهارداشت: پنجمین جشنواره استانی سازه‌های ماکارونی برای نخستین‌بار در سه گرایش سازه‌های سبک، سنگین و زیبا با حضور 42 تیم از دانشگاه های سراسر استان در دانشکده مهندسی دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال بي‌سابقه از این جشنواره نسبت به دوره قبلی که با حضور 25 تیم برگزار شد، تصریح کرد: در این دوره دبیرخانه جشنواره پذیرای 42 تیم از دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز، مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، آموزشکده فنی شهیدچمران اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، صنعتی جندی‌شاپور دزفول، صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان، آزاد اسلامی ایذه، پیام نور اهواز و هنرستان فنی فجر اهواز بود.

جانشین دبیر پنجمین جشنواره استانی سازه‌های ماکارونی با بیان این‌که در این دوره برای نخستین بار رقابت‌هاي بخش دانش‌آموزی جشنواره راه‌اندازی شد، افزود: در این جشنواره 2 تیم دانش آموزی سازه‌های خود را به رقابت گذاشتند؛ همچنین بیشترین تعداد تیم شرکت‌کننده به دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز و صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با 17 و پنج تیم اختصاص داشت.

کلانترزاده یکی دیگر از تفاوت‌های این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبلی را استفاده از سيستم بارگذاری هیدرولیکی به جای سطل بارگذاری در بخش سازه‌های سنگین عنوان و خاطرنشان کرد: سیستم بارگذاری هیدرولیکی توسط اعضای انجمن علمی دانشجویی عمران دانشگاه طراحی و برای نخستین بار در این دوره از مسابقات در خوزستان اجرا شد؛  خطای اين سيستم نزدیک به صفر است و فاقد خطاهای روش سطل بارگذاری به دلیل ضربه‌های وارده به سازه است.

وی با بیان این‌که همچنين برای نخستین‌بار در داوری بخش سازه‌های زیبا از اعضای هیأت‌علمی گروه معماری دانشگاه استفاده شد، خاطرنشان کرد: در مجموع 38 سازه سبک، 25 سازه سنگین و 11 سازه زیبا در سه بخش جشنواره ارایه شد که بخش سازه های سبک و سنگین توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌ارشد دانشگاه داوری شد.

جانشین دبیر پنجمین جشنواره استانی سازه‌های ماکارونی با اشاره به برگزیدگان اين دوره از مسابقات گفت: در بخش سازه‌هاي سبك تیم‌های ایران تراس، تراس یک و رستا به‌ترتیب از مجتمع جهاد دانشگاهی خوزستان، آموزشکده فنی شهيدچمران اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی اهواز حائز رتبه های اول تا سوم شدند؛ همچنین مقام نخست بخش سازه‌های سنگین به تیم ایران تراس از مجتمع جهاد دانشگاهی خوزستان و مقام‌های دوم و سوم به‌ترتیب به تیم‌های تراس یک و تراس 2 از آموزشکده فنی شهیدچمران اهواز اختصاص یافت.

کلانترزاده ادامه‌داد: در بخش سازه‌های زیبا تنها تیم مهر آزان از آموزشکده فنی شهیدچمران اهواز به‌عنوان تیم برتر معرفی شد؛ همچنین در بخش دانش آموزی در مجموع سازه‌های سبک و سنگین، تیم فجر از هنرستان فنی فجر اهواز به عنوان برگزیده معرفی شد.

وی با بیان این‌که رتبه‌بندی بخش سازه‌های سنگین بر اساس راندمان انجام شد، تصریح کرد: راندمان يا ضریب کاری به‌صورت وزن تحمل شده توسط سازه تقسیم بر وزن سازه محاسبه می‌شود اما در این بخش رکورد تحمل بار توسط سازه‌های سنگین نیز سنجش و برترين سازه‌ها معرفی شد که رتبه‌های اول تا سوم این بخش به تیم بچه‌های چمران با تحمل وزن 175 کیلوگرم، میلانا با تحمل وزن 133 کیلوگرم و ایران تراس با تحمل وزن 130 کیلوگرم اختصاص یافت که تیم‌های بچه‌های چمران ومیلانا از دانشگاه شهیدچمران اهواز در این مسابقات شرکت کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار