تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۰۹۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اظهارات روسای قدیم و جدید دانشگاه دزفول
مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم برگزار شد.

دکتر علی محمد آخوندعلی رییس پیشین این دانشگاه در ابتدای این مراسم با اشاره به تاریخچه دانشگاه دزفول، اظهار کرد: تاریخچه فعالیت دانشگاه صنعتی دزفول به پیش از انقلاب باز می گردد و در زمان جنگ تحمیلی تعداد اندک اعضای هیات علمی این دانشگاه به اهواز رفتند و در سال 67 و پس از پایان جنگ دوباره به دزفول بازگشتند. این دانشگاه ظرفیت های بسیاری دارد و این در حالی است که بخش زیادی از توانایی های این دانشگاه مغفول مانده است.

وی افزود: در سال های پس از دفاع مقدس زمین هایی به مساحت 100 هکتار در اطراف رودخانه دز برای دانشگاه تهیه شد که همین زمین ها در سال های بعد به پشتوانه ای مالی برای دانشگاه تبدیل شد. از سال 67 و زمان آغاز دوباره فعالیت دانشگاه تاکنون بیش از 10 نفر ریاست دانشگاه را بر عهده داشته اند که هر کدام به نوبه خود تلاش هایی را انجام داده اند و در 5 سال گذشته نیز اقدامات خوبی در دانشگاه انجام شد.

آخوندعلی تصریح کرد: در گذشته دانشگاه جندی شاپور دزفول حتی یک آزمایشگاه هم نداشت و بسیاری از واحدهای آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد برگزار می شد، این در حالی است که اکنون یک مجتمع آزمایشگاهی در دانشگاه وجود دارد. همچنین تا 5 سال گذشته تنها 3 نفر استادیار و 25 نفر مربی در دانشگاه فعالیت داشتند، این در حالی است که در این مدت کادر آموزشی دانشگاه تقویت شده و اکنون 75 عضو هیات علمی در دانشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: اکنون در سطح شهر دیگر خوابگاه استیجاری وجود ندارد و همه خوابگاه های دانشگاه تجمیع شده اند. همچنین در این مدت بیش از 35 هزار متر مربع زیرساخت در دانشگاه ایجاد شده است. تا 5 سال گذشته تنها 550 دانشجو در 30 رشته در این دانشگاه وجود داشت، این در حالی است که اکنون در مقطع کارشناسی 30 رشته در دانشگاه وجود دارد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز موفقیت های بسیاری حاصل شده است. همچنین ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره دکترا نیز در این دانشگاه وجود دارد.

دکتر محمدرضا عصاری رییس جدید دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه محیطی است که حتما باید با مشارکت اداره شود و برای مشارکت نیز ابزارهایی لازم است و محیط دانشگاه باید پر از امید و نشاط باشد. بنده به همه اجزاء دانشگاه احترام می گذارم و لازم است که به جای اختلافات بر مشترکات تکیه کنیم.

وی افزود: در دانشگاه صنعتی دزفول قرار بر این است که با تکیه بر نقاط مشترک کار کنیم و قانون معیار همه خواهد بود. سلایق مختلف در دانشگاه در چارچوب قانون پذیرفته شده است و همه باید به قانون تمکین کنیم. همچنین با توجه به اینکه این دانشگاه بسیار جوان است، باید کادرسازی انجام شود و مشکلات بودجه ای نیز باید حل و فصل شود. امیدواریم وزارت علوم نیز در زمینه اختصاص ردیف ملی عمرانی به دانشگاه دزفول کمک کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار