تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۰۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سواحل کره جنوبی ؛
9 کشته و 287 مفقود در سانحه غرق شدن یک کشتی
مقامات گارد ساحلی کره جنوبی از نامشخص بودن سرنوشت 287 نفر از مجموع 447 سرنشین کشتی غرق شده در سواحل این کشور خبر دادند.

به نقل از رویترز، با گذشت یک روز از غرق شدن یک کشتی مسافربری در سواحل کره جنوبی، گارد ساحلی این کشور اعلام کرد 287 سرنشین کشتی مذکور مفقود شده اند. روز گذشته گروه های نجات موفق شدند 164 نفر از مجموع 477 سرنشین این کشتی را نجات دهند.

یک مقام گارد ساحلی با بیان این که تا کنون 9 جسد یافت شده از احتمال افزایش شمار تلفات این سانحه در ادامه عملیات جستجو خبر داد. گفته می شود اکثر مسافران این کشتی، دانش آموزانی بودند که برای یک سفر علمی به جزیره جیجو می رفتند.

بر این اساس بالگردها و قایق های نجات از ساعات اولیه بامداد امروز در منطقه غرق شدن این کشتی به گشت زنی مشغول هستند. رسانه های کره ای در گزارش های خود به پیام های الکترونیکی دانش آموزان به والدینشان در لحظات آخر پیش از غرق شدن این کشتی پرداخته و متن شماری از آنها را منتشر کرده اند.

در همین حال دولت آمریکا از آمادگی خود برای همکاری با یگان های دریایی کره جنوبی جهت یافتن سرنشینان مفقود شده کشتی مذکور خبر داد. "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید با اعلام این مطلب گفت در همین راستا ناو "بانهوم ریچارد" که ویژه حمل بالگرد است، عازم منطقه شده است.

گفتنی است کشتی Sewol که قابلیت حمل 900 مسافر را دارد، از روز سه شنبه از منطقه اینچئون در شمال غرب کره عازم سفری 14 ساعته به مقصد جزیره توریستی جیجو بود که به دلایلی نامعلوم به سوی خود واژگون و غرق شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار