تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۱۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد ؛
برگزاری نشست برای حفاظت از بافت‌های تاریخی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری نشست مشترک با شهرداران شهرهای دارای بافت تاریخی برای حفاظت از این بافت‌ها خبر داد.

افشین حیدری امروز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با معاونت عمرانی استانداری خوزستان قرار شده است تا نشست مشترکی با حضور شهرداران شهرهای دارای بافت تاریخی در استانداری خوزستان برگزار شود.

وی افزود: در این نشست قرار است با تشریح اهمیت نگهداری از بافت تاریخی و قوانین پیرامون این امر مهم با شهرداری‌ها که می‌توانند بازوی قوی برای نگهداری و حفاظت از بافت‌های تاریخی باشند وارد تعامل دو سویه شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه نیاز است چنین نشست‌هایی به صورت مکرر در استان برگزار شود، خاطرنشان کرد: بافت تاریخی نماد هویت یک شهر است و تخریب آن باعث می‌شود تا اصالت یک شهر زیر سئوال برود و به این دلیل از این بافت‌های تاریخی حفاظت می‌کنیم و شهرداران را نیز در این زمینه توجیه خواهیم کرد و با قوانین آشنا می‌شوند.

حیدری تاکید کرد: برای حفاظت از بافت‌های تاریخی در شهرهای دارای بافت ارزشمند اقدام به تاسیس شهرداری بافت خواهیم کرد و با تعامل خوبی که با شورای اسلامی شهر شوشتر وجود دارد، قرار است در اسرع وقت شهرداری بافت این شهر تاریخی تاسیس شود.

وی تاکید کرد: قوانین و ضوابط بافت تاریخی، حراست از بناهای ارزشمند و احیای بناهای تاریخی موجود در این بافت‌ها به واسطه سیاست‌های تشویقی می‌تواند بهترین راهکار برای حفاظت از بافت‌های تاریخی باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار