تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۱۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مقام مسئول خبر داد:
تسهیلات شهریه‌ای دانشگاههای غیردولتی
رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی با اشاره به تخفیف شهریه برای دانشجویان شاهد و ایثارگر، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به جزئیات این تسهیلات از جمله کار دانشجویی اشاره کرد.

علی آهون منش درباره ارائه تخفیف به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و شاهد و ایثارگر در دانشگاههای غیردولتی، اظهار داشت: شرط معاف بودن از شهریه در دانشگاههای غیردولتی به این دلیل که از دولت کمک نمی گیرد، وجود ندارد اما قوانین دولتی می گوید اگر فرزند خانواده شاهد و ایثارگر در این دانشگاهها پذیرفته شدند، بنیاد شهید هزینه های تحصیلشان را پرداخت می کند.

وی درباره تخفیف هایی که به این دانشجویان ارائه می شود، گفت: دانشجویان رتبه های اول، دوم، سوم یا دانشجویانی که در مسابقات حائز رتبه های برتر می شوند و از نظر علمی شاگرد اول، دوم یا سوم شده اند به ترتیب از طرف هیأت های امنا دانشگاههای غیردولتی 50 ، 36 و 25 درصد از پرداخت شهریه معاف می شوند.

به گفته رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی، این قانون برای سال تحصیلی آینده نیز اجرایی خواهد شد.

آهون منش همچنین خبر داد که بنیاد شهید و امور ایثارگران از دانشگاههای غیردولتی خواسته که به منظور انعقاد قرارداد، آمار دانشجویان تحت پوشش را برای سال تحصیلی آینده اعلام کنند.

وی درباره تخفیف شهریه برای دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: اتحادیه برای این دانشجویان از صندوقهای قرض الحسنه وام می گیرد یا درصدی از شهریه با مصوبه هیأت امنا دریافت نمی شود.

رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی همچنی از تسهیلات دیگری برای این گروه از دانشجویان خبر داد و افزود: اشتغال به کار دانشجویی و ارائه رایگان ژتون غذا از دیگر تسهیلاتی است که در اختیار این دانشجویان قرار می گیرد. دانشجویان در ساعات غیردرسی با معرفی به مدیریت دانشجویی در سلف سرویسها، امور کامپیوتر، بخش اداری حضور دارند یا در نظارت بر غذا همکاری می کنند. به دانشجویانی که کار دانشجویی انجام می دهند ساعتی بین 2500، 3000 یا 4000 هزار تومان پرداخت می شود.

آهون منش تاکید کرد: البته میزان این ساعات بیشتر می شود تا دانشجویان رقم بیشتری دریافت کنند.

وی یادآوری کرد: این تسهیلات برای دانشجویانی است که دارای رتبه برگزیده علمی نیستند و برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دارای رتبه برتر هستند، تخفیف شهریه در نظر گرفته می شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار