تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۱۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهبازی:
ارتقا فرهنگ فاطمی در بین خانواده ها از وظایف برنامه ریزان تربیتی است
سرپرست فرمانداری ویژه آبادان گفت: ارتقاء فرهنگ فاطمی در بین خانواده ها از وظایف برنامه ریزان تربیتی است.

عزیزاله شهبازی افزود: رفتار و سلوک حضرت زهرا(س) در سالم سازی خانواده و اجتماع نقش موثری دارد.

وی اظهار کرد: در نظام فکری دین اسلام، زن جایگاهی رفیع و مسئولیت های بزرگی دارد، که اگر در جايگاه اصلی خود که همگام با ساختمان وجودی اوست، قرار گيرد، بسياری از مشکلات خانواده و اجتماع حل می‌شود.

وی تصریح کرد: زن نقش عظيمی در ايجاد آرامش و محبت در زندگی و نقش پرورش فرزندان سالم و تربيت صحيح آنان در مسير الهی می‌تواند داشته باشد از این رو اسلام تأکيد بر ماندن زن در جايگاه عظيم انسانی‌اش دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان یادآور شد: زن به عنوان نيمى از پيكره اجتماع و نقش تعيين‏ كننده‏ اش در بقا و گسترش نسل انسانى و پرورش و تربيت فرزندان و مانند آن هميشه مورد توجه انديشمندان بوده است.

شهبازی گفت: در طول تاريخ زن پا به پاى مرد در فراز و نشيب‏ هاى زندگى و سازندگى مطرح است، گاه به طور مستقيم و گاه با ترغيب مردان و ايجاد انگيزه‏ هاى لازم در آنان، نقش سازنده خود را در تاريخ انسانى نشان داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری ویژه برنامه روز زن به عنوان بانوی آب و آینه در آبادان افزود: این ویژه برنامه از سی ام فروردین ماه تا یکم اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه دائمی منطقه آزاد اروند در ساعت هشت تا یازده و نیم برگزار می شود.

 وی اظهار کرد: این آئین در دو بخش فرهنگی و هنری برنامه ریزی شده و در ایام مذکور به اجرا در می آید، در بخش هنری 24 ویژه برنامه و در بخش فرهنگی نیز 30 غرفه در اختیار بانوان با مشاغل مختلف و یا ادارات سطح شهر جهت ارائه دستاوردهایشان قرار داده شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار