تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۱۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای «خيابان نادری» اهواز شعر بنويسد
مجموعه شعر "خیابان نادری" منتظر شعرهاي شاعران خوزستاني درباره كلانشهر اهواز است.

داوودرضا کاظمی اظهار کرد: "خيابان نادري" نام مجموعه شعري است كه توسط من و بهمن ساکی گردآوري و تهيه مي‌شود. در این دفتر شعر  اشعاري از شاعران استان خوزستان كه درباره المان‌های اهواز است به چاپ مي‌رسد .

وی بیان كرد: اولين فراخوان اين دفتر شعر در شب شعر کارون اعلام شد و در آن از شاعران استان خواسته شد آثاری که در آن به المان‌های اهوازی اشاره شده مثل کارون، نام خیابان‌ها، نام اشخاص، رویدادها و غیره را برای چاپ در این کتاب در اختیار ما قرار دهند.

اين شاعر افزود: قصد داریم جلوه زیست بوم در شعر شاعران اهوازی را نشان دهیم. البته شاعران سراسر استان نیز اگر درباره اهواز شعری دارند می‌توانند آن را در اختیار ما قرار دهند.

او ادامه داد: تاکنون آثار شاعران زیادی را جمع‌آوري كرده‌ايم و الان در حال ویرایش آن‌ها هستیم تا در سه ماهه اول امسال آن‌ها را منتشر كنيم. تاکنون 30 شاعر آثارشان را به ما سپرده‌اند.

كاضمي تصريح كرد: معیارهای ما برای انتخاب اشعار در درجه اول شعر قوی در هر قالبی و در وهله دوم این که شعر درباره اهواز باشد و شعر به المان‌های اهواز اشاره شده باشد.

وي خاطرنشان كرد: این کتاب با هدف تمرکز روی اهواز و معرفی شهر در آیینه شعر می‌باشد و این که اگر زیست بوم ما در شعر حضور دارد به چه دلیلی است؟ همچنين علت حضور کارون در اشعار ما چیست و چه گونه در شعر ما آمده است و این که شاعران ما آن را چه گونه دیده‌اند؟
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار