تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۱۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه‌هوشمندکنترل‌سرعت‌چگونه‌جريمه‌مي‌كند؟
ريیس پلیس راه خوزستان با اشاره به فعالیت سامانه هوشمند کنترل سرعت در برخی راه‌های استان، گفت: رانندگان آگاه باشند که در هر نقطه از مسیرهای اهواز- ماهشهر و اهواز- اندیمشک، سرعت به صورت 24 ساعته توسط سامانه هوشمند کنترل سرعت ثبت می‌شود.

سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: سامانه هوشمند کنترل سرعت و اعمال ترافیکی، سرعت متوسط رانندگان را در فاصله بین دو دوربین ثبت سرعت در مسیر، مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وي توضيح داد: ممکن است راننده‌ای به دوربین که نزدیک شود، سرعت خود را کاهش دهد و بعد از عبور از دوربین با خیال آسوده دوباره سرعت را بالا ببرد. سامانه هوشمند کنترل سرعت فاصله بین دو دوربین ثبت سرعت در مسیر و همچنین سرعت مجاز رانندگی در این مسیر را در نظر می‌گیرد و سرعتی که راننده باید فاصله بین دو دوربین را طی کند را محاسبه کرده و در صورت بالا بودن سرعت راننده در این مسیر، جریمه را به صورت خودکار به حساب مالک خودرو ثبت می‌کند.

قدرتي ادامه داد: در ایام نوروز فعالیت این سامانه در کاهش تصادفات بسیار موثر بوده و با متوقف کردن راننده خاطی در مسیر، از وقوع حوادث رانندگی ناشی از سرعت بالا جلوگیری شد.

ريیس پلیس راه خوزستان با بیان این که بسیاری از رانندگان از وجود این سامانه در راه‌های استان بی‌اطلاع هستند، افزود: لازم است اطلاع‌رسانی مناسبی به رانندگان شود تا از افزایش سرعت خود در این مسیرها اجتناب کنند.

قدرتی عنوان کرد: بسیاری از راه‌های استان نیازمند سامانه هوشمند کنترل سرعت و اعمال ترافیکی هستند و پیگیر آن هستیم که بتوانیم تا سال آینده چهار مسیر هفتکل- باغملک، ایذه- دهدز، اهواز- آبادان و بهبهان- رامهرمز مجهز به این سامانه شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار