تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۱۰۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقویت کلینیک تغذیه بیماران دیابتی در اهواز
پزشک عمومی مرکز تحقیقات دیابت خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تقویت کلینیک تغذیه بیماران دیابتی در اهواز یکی از برنامه های این مرکز است.

دکتر ارمغان آل علی عصرشنبه با اشاره به اینکه این کلینیک در بیمارستان گلستان اهواز مستقر است افزود: بیماران دیابتی باید مشاور تغذیه داشته باشند تا در خصوص تغذیه صحیح مورد مشاوره قرار گیرند.

وی افزود: ارتقای پرسنل، امکانات و سیستم های نرم افزاری در جهت بهبودی این کلینیک در دستور کار قرار دارد.

آل علی با اشاره به راه اندازی کلینیک پای دیابتی و دیابت بارداری در سال 92 در بیمارستان گلستان اهواز تصریح کرد: این کلینیک ها با همکاری دانشگاه، مرکز تحقیقات دیابت و بیمارستان گلستان راه اندازی شدند.

پزشک عمومی مرکز تحقیقات دیابت خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص کلینیک پای دیابتی گفت: بیماران دیابتی از نظر وضعیت پا مورد معاینه و بررسی قرار می گیرند تا هرگونه اقدام لازم برای پیشگیری یا درمان آنها انجام شود.

وی به کلینیک دیابت بارداری اشاره کرد و افزود: از آنجایی که زنان باردار ممکن است در زمان بارداری به دیابت مبتلا شوند بنابراین باید در صورت لزوم کنترل ها و مراقبت های لازم به خوبی صورت گیرد تا نوزاد سالمی به دنیا بیاید.

آل علی با اشاره به انجام طرح های تحقیقاتی در مرکز تحقیقات گفت: طرح تحقیقاتی بزرگ در خصوص شیوع سندروم متابولیک در اهواز از سال 87 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

پزشک عمومی مرکز تحقیقات دیابت خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: این بیماری دارای پنج علامت چاقی شکمی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، قند خون ناشتای بالای 100 و کلسترول خوب پایین است که اگر شخصی سه یا تعداد بیشتری از این علائم را داتشه باشد به این بیماری مبتلاست.

وی گفت: در تلاش هستیم تا آمار جدیدتر و مواردبیشتری از بیماری را شناسایی کنیم تا اقدامات لازم را برای پیشگیری و درمان انجام دهیم.

آل علی در خصوص فعالیت های این مرکز افزود: شناسایی میزان شیوع بیماری دیابت از نظر آماری، غربالگری بیماران مراجعه کننده به کلینیک دیابت از نظر معاینات چشم، پا و اختلالات کلیه به منظور جلوگیری از قطعی پا، نابینا شدن و مشکلات کلیوی از جمله این فعالیت هاست.

پزشک عمومی مرکز تحقیقات دیابت خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: انجام طرح های تحقیقاتی برای درمان و کنترل بیماری نیز از جمله دیگر فعالیت های این مرکز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار