تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۶۱۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره برنامه‌ریزی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد ؛
شهرداری گتوند پیشگام در تسویه نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی
رئیس اداره برنامه‌ریزی، انجمن‌ها و مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از تسویه نیم درصد درآمد شهرداری گتوند در سال جاری خبر داد.

جمال کمایی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان اظهار کرد: شهرداری گتوند توانست با همت و تلاش با همه مشکلات مالی که این شهرداری در پرداخت هزینه‌های جاری خود داشت نسبت به تسویه کامل بدهی‌های نیم درصد خود از سال 83 تا پایان 1391 با ارائه تفریغ بودجه مصوبه شورای اسلامی شهر گتوند اقدام کرده است.

وی افزود: ضمن تشکر از شهردار گتوند و اعضای شورای اسلامی شهر گتوند امید است همه شهرداران استان در سالی که  مزین  به نام (اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی) شده است کتابخانه‌های عمومی را که از نهادهای اصلی ارتقای فرهنگ مطالعه در کشور هستند یاری کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن‌ها و مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: همه هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی استان از طریق نیم درصد شهرداری‌ها انجام می‌شود و کتابخانه‌های عمومی منبع مالی درآمدی دیگری برای هزینه‌های جاری خود ندارند که اگر شهرداری‌ها این مبلغ را به موقع پرداخت نکنند مشکلات زیادی برای کتابخانه‌های عمومی پیش خواهد آمد.

کمایی در ادامه گفت: از نشانه‌های توسعه شهری برای شهرداران و شورای اسلامی شهر که مایه مباهات آنها خواهد شد گسترش کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه مفید است و این محقق نخواهد شد مگر با پرداخت به موقع نیم درصد توسط شهرداری‌های استان که بتوانند از این طریق حمایت‌های خود را از مباحث مطالعه و کتابخوانی اعلام کنند.
:
:
:
آخرین اخبار