تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزینه آب خانوار 4 نفره اعلام شد ؛
تعیین 11 پله جدید برای قبوض آب
افزايش تعرفه‌هاي بخش آب كشور به میزان 20 درصد اعمال شده است و برای محاسبه قبوض، 11 پله مصرف از پنج متر مکعب تا بیش از 55 مترمکعب در ماه تعريف شده است
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه هزینه مصرف متعارف آب معقول خواهد بود گفت: با افزایش 20 درصدی قیمت آب، 11 پله مصرف تعیین شده است.

رحیم میدانی با تاکید بر اینکه مصرف متعارف آب، قبض معقولي در پي خواهد داشت گفت: هزينه آب خانواده چهار نفره‌اي كه در ماه 25 مترمكعب آب مصرف مي‌كنند، شش هزار و 756 تومان خواهد بود.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا اظهارداشت: اگر مشتركان آب مصرف معقول داشته باشند، نبايد نگران افزايش 20 درصدي تعرفه آب باشند. ميداني با بيان اينكه افزايش تعرفه‌هاي بخش آب كشور به میزان 20 درصد اعمال شده است افزود: برای محاسبه قبوض، 11 پله مصرف از پنج متر مکعب تا بیش از 55 مترمکعب در ماه تعريف شده است.

وي تصريح كرد: اين پله‌بندي براي اين است كه مصرف‌كنندگاني كه بيش از نرم متعارف مصرف مي‌كنند، هزينه بيشتر و مشترکان كم‌مصرف هزينه كمتري بپردازند. ميداني گفت: به‌ طور مثال، هزينه آب پرداختی مشتركي كه در پله مصرف 20 مترمكعب در هر ماه قرار دارد، تاكنون 10 هزار تومان بود اما اكنون 12 هزار تومان پول آب مي‌دهد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: از اواخر سال گذشته (بهمن ماه گذشته) افزايش تعرفه ها به اين ترتيب اعمال شده است. وي ادامه داد: اگر در يک خانواده چهار نفره، هر نفر 200 ليتر در شبانه‌روز آب مصرف كند، در مجموع مصرف ماهانه این خانوار حدود 25 مترمكعب خواهد بود كه نرم متعارفي است و هزينه معقولي خواهد پرداخت.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا تصريح كرد: با تعرفه‌هاي جديد، اگر مشتركي پنج مترمكعب در ماه مصرف كند، 107 تومان به‌ازاي هر مترمكعب پرداخت مي‌كند و اگر مشتركي 55 مترمكعب در هر ماه مصرف كند، بايد به‌ ازاي هر مترمكعب يكهزار و 200 تومان هزينه آب پرداخت كند.

میدانی تاکید کرد: اين امر نشان مي‌دهد تفاوت مصرف معقول تا مصرف افراطي چقدر زياد است و مي‌تواند بنا بر مصرف از 107 تومان تا يكهزار و 200 تومان متغير باشد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: قبوض آب
:
:
:
آخرین اخبار