تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۱۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هول تخريب گرداگرد مهرگان و بچاری
يك دوستدار ميراث فرهنگي آبادان می‌گوید: برای جلوگیری از تخریب آثار باستانی و تاریخی اين شهر باید بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

احمد امیری گفت: باید بودجه‌ای برای تمام آثار تاریخی استان در نظر گرفته شود تا از آن‌ها حمایت و مراقبت شود تا کسی جرأت نکند آن‌ها را تخریب کند. اگر روزی یک آجر برداشته شود بعد از مدتی آن بنای تاریخی از بين مي‌رود.

وی افزود: مدرسه مهرگان در مرکز شهر آبادان است. همچنین خانه بچاري که آن هم در مرکز شهر و روبه‌روی سینما نفت است که هیچ ‌کس به آن توجه نمی‌كند. مگر ما در آبادان چند اثر تاریخی داریم؟ آثار تاریخی ما در آبادان زیاد نیست که به آن‌ها توجهی نشود.

اميری ادامه داد: تاکنون هیچ مرمت و مراقبتی از این آثار نشده و می‌ترسیم که داستان خانه شکرچیان پیش بیاید که خانه بسیار زیبایی بود و در یک شب تخریب شد. از مسؤولان می‌خواهم که فعالیت خود را شروع کنند تا شاهد مرمت این آثار باشیم.

این دوستدار میراث فرهنگی آبادان خاطرنشان کرد: چند وقت پیش هم پالایشگاه نفت آبادان خانه‌های بسیار زیبای قدیمی مربوط به زمان پیدایش صنعت نفت را تخریب کرد که هیچ‌ کس مانع اين كار نشد. ما نمی‌خواهیم این قضیه برای دیگر آثار تاريخي پیش بیاید. اگر این دو یا سه اثر تاریخی هم از بین برود اداره میراث فرهنگی آبادان می‌خواهد از چه چیزی مراقبت کند؟
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار