تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۱۱۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اله نیاکانی منفرد خبر داد:
آغاز ثبت نام بیمه همگانی از فردا
مدیر کل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در خوزستان از آغاز ثبت نام بیمه همگانی افراد فاقد دفترچه بیمه خبر داد.

احسان اله منفرد نیاکانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: افراد فاقد دفترچه بیمه از روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه می توانند برای دریافت بیمه همگانی ثبت نام کنند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است در سال 93 حدود شش میلیون نفر جمعیت فاقد بیمه از طریق سازمان بیمه سلامت ایرانیان تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار دهد.

اله نیاکانی منفرد با بیان اینکه، پوشش بیمه همگانی به صورت رایگان انجام می گیرد، گفت: حق سرانه بیمه سلامت در سال جاری 250 هزار تومان برای هر فرد است که همه این هزینه توسط دولت از محل منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تامین خواهد شد.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در خوزستان تصریح کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه www.bimehsalamat.ir برای ثبت نام به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام دریافت بیمه همگانی اقدام کنند، اظهار کرد: ثبت نام در این سامانه محدود به زمان خاصی نیست و با توجه به اینکه این سامانه کشوری است متقاضیان می توانند در هر نقطه از کشور اقدام به ثبت نام کنند.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در خوزستان عنوان کرد: افردی که به سن قانونی رسیده اند می توانند به صورت انفرادی از خدمات بیمه همگانی استفاده کنند.

اله نیاکانی منفرد با اشاره به اینکه در استان خوزستان 58 دفتر پیشخوان فعال داریم، تصریح کرد: تا کنون دو هزار و صد نفر در چندین صندوق کارمندی، بیمه ایرانیان و روستاییان تحت پوشش بیمه همگانی قرار دارند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در کل استان 400 تا 500 هزار نفر نسبت به دریافت بیمه همگانی اقدام خواهند کرد و در صورت نیاز دفاتر پیشخوان موقتی را برای ثبت نام متقاضیان احداث خواهیم کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار