تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۱۱۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام و المسلمين سیدمحسن شفیعی :
نبودهویت استانی به‌منافع خوزستان لطمه مي‌زند
ريیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاي خوزستان گفت: سامان‌دهی و تنظیم ارتباطات و مهندسی کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، شورای فرهنگی عمومی و ستاد شئون مذهبی در مناسبت‌های دینی در شمار ضروری‌ترین کارهایی است که داریم و اگر در سطوح بالا، ارتباطی بین آن‌ها برقرار شود دغدغه‌هایی در استان حل خواهد شد.

 حجت الاسلام و المسلمين سیدمحسن شفیعی در كارگروه فرهنگي اجتماعي استان خوزستان كه امروز در استانداري برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر  ما با مسايلي روبه‌رو هستيم که اگر در سطح استان چاره‌ای برای آن‌ها اندیشیده نشود تلاش‌های ما ناکام خواهد بود. مثلا در استان خوزستان یک هویت استانی نداریم و نبود این هویت استانی موجب می‌شود که گاهی در جایی که منافع مربوط به کل استان هستند، همين نگاه‌های غیراستانی ما به آن‌ها لطمه بزند.

وی بیان کرد: وقتی مصلحت استانی در کار باشد همه اجزای استان به میدان می‌آیند و از آن خواسته دفاع می‌کنند و این مورد در خوزستان کمرنگ است و کمبود آن موجب می‌شود که در بيشتر اوقات فرصت‌هایی از ما گرفته شود.

وي بیان کرد: این که خوزستان به واسطه 8 سال دفاع مقدس، کربلای ایران است و می‌تواند به عنوان يك محور  در شناسنامه استان باشد و اگر به آن اهتمام نورزیم همین فرصت نیز از استان گرفته می‌شود.

شفيعي ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم کارگروه اجتماعی و فرهنگی چند مطلب را مدنظر قرار دهد؛ اول این که یک بار دیگر آیین‌نامه و شرح وظایف کارگروه اجتماعی و فرهگی را بازبینی كند و دوم این که به نظر من باید در جلسه، عالی‌ترین مقام مسئولی که آیین‌نامه را تعیین کرده است نيز شرکت کند.

وي افزود: گاهی اوقات در بعضی جلسات کارگروه اجتماعی بعضی دستگاه‌ها شرکت می‌کنند و بعضی دیگر شرکت نمی‌کنند و این موجب می‌شود که به خاطر عدم حضور فعال، جلسه نتواند نتایج مثبتی داشته باشد. لذا از دبیرخانه جلسه تقاضا می‌کنم حضور جلسه را با مستندات پیوست از قبل به اعضا بدهد.

ريیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاي خوزستان گفت: بخشی از وزن کارگروه و کارآمدی کارگروه به عمل‌کرد و تلاش دبیرخانه بستگی دارد و بخش دیگری از آن به اعضا بستگی دارد یعنی اعضا متعهد باشند و قبل از جلسه آمادگی داشته باشند. همچنین نكته بسيار مهم اين است كه تشخیص بدهیم مسايل حوزه اجتماعی استان کدامند و آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار