تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۶۱۱۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان:
اولین سنگربان فرهنگ، زنان هستند
مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: اولین سنگربان فرهنگ، زنان هستند که می‌توانند با مدیریت جهادی رشد و ارتقا فرهنگ دختران و پسران را انجام دهند.

الهه موالی‌زاده در دیدار بانوان شاغل ادارات با حضرت آیت الله جزایری که ظهر دیروز برگزار شد اظهار کرد: دورانی که الگوی بسته‌ای به نام زنان متجدد غربی مطرح شد و در مسیر قهقرای شأن زن حرکت می‌کرد در مقابل آن بحث سنت نیز وجود داشت که براساس آن زنان پستونشین و محروم از همه امتیازات اجتماعی بودند.

وی ادامه داد: هنر امام خمینی (ره) این بود که در این دنیای غربزده بی‌اخلاق که دنیای سنت سعی می‌کرد با پیوستن به تجدد از سنت‌ها رهایی یابد، الگوی سومی را مطرح کرد و آن الگوی زن مسلمان متمدن و متعهد است.

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان با بیان اینکه در نتیجه سه الگوی تجدد، ‌ سنت و تمدن در جهان تبلور پیدا کرد خاطر نشان کرد: الگوی تجدد سیر انحرافی خود را پیش می‌برد و تلاش دنیای سنت بر این بود که با پیوستن به تجدد از محرومیت بگریزد.

وی افزود: امام خمینی (ره) با تبیین و پردازش الگوی سوم از زن مسلمان ایرانی، نقشی از زن را در دنیا نشان داد که امروز بسیاری از زنان که در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی حضور دارند، به عنوان الگوی برجسته آن را دنبال می‌کنند.

موالی‌زاده با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی زنان و مردان دو عالم هستند تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی تاکید دارند و بر همین اساس اولین سنگربان فرهنگ زنان هستند که می‌توانند با مدیریت جهادی رشد و ارتقا فرهنگ دختران و پسران را انجام دهند.

وی به برنامه‌های کوتا مدت و بلند مدت امور بانوان استانداری خوزستان اشاره کرد و گفت: اتاق فکری را از بانوان استان توانمند استان تشکیل داده‌ایم تا به صورت شورا و مشورتی باشد.

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان اضافه کرد: تکثیر و اشاعه فرهنگ در استان که با کمک مدیر کل کتابخانه‌های خوزستان در حال انجام است به این ترتیب که کتابخانه‌ها تبدیل به کانون فرهنگی متناسب با هر فرهنگ هر منطقه می‌شوند و این مسئله در گسترش سطح آگاهی علمی و فرهنگی خانواده‌ها موثر است.

وی ایجاد پارک بانوان را در ارتقا سلامت زنان جامعه موثر دانست و اذعان کرد: این پارک محفلی برای ورزش، تفریح و تجمع بانوان می‌شود و با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و نوع پوشش بانوان که باعث رواج پوکی استخوان شده است پارک بانوان می‌تواند موثر باشد.

موالی‌زاده بر لزوم ایجاد پارک عروس در سطح استان تاکید کرد و گفت: متأسفانه به علت عدم وجود محل مناسب برای زوج‌های جوان به منظور عکسبرداری و فیلمبرداری، این امر در محیط‌های آزاد و با لباس غیرمناسب انجام می‌شود که با ایجاد پارک عروس زوج‌های جوان می‌توانند بدون عمل حرام فیلمبرداری داشته باشند.

وی ادامه داد: محل این پارک در جاده ساحلی و در زمینی به مساحت دو هکتار است و ساخت این پارک با همکاری شهرداری اهواز انجام می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار