تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۶۱۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح کتابخانه شریعتی سید عباس در دشت آزادگان
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کتابخانه‌های عمومی سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی هستند.

آیت‌الله عباس کعبی در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شریعتی سید عباس که عصر دیروز برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در این روستای ولایتمدار و در جمع مردم متدین روستای شریعتی شاهد بازگشایی کتابخانه عمومی دیگری در استان خوزستان و در شهرستان دشت آزادگان هستیم.

وی ادامه داد: در ابتدا تشکر ویژه از لفته منصوری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خوزستان و همکاران وی داریم که با خدمت جهادی و عزم ایمانی توانستند توسعه کتابخانه‌ها در تمام مناطق استان را با بهترین کیفیت و سرعت در دو سال اخیر به انجام برسانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان روایتی از حضرت فاطمه (س) عنوان کرد: کتابخانه میراث گرانبها و با ارزشی است و در مناطق محروم استان که این کتابخانه‌ها محور شکوفایی و تحول و محور حل همه مشکلات و رونق اقتصادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر مسئله فرهنگ حل شود مسائل اقتصادی هم حل خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مسائل پایه‌ای که ما در موردش خیلی باید زحمت بکشیم، بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی و فرهنگ عمومی برمبنای باور‌ها و ارزش‌های اسلامی است.

وی اضافه کرد: فرهنگ حاشیه اقتصاد، سیاست و امنیت نیست بلکه فرهنگ زیربنای هر منطقه است و جوامعی که از لحاظ رشد فرهنگی بالا باشند همه مشکلاتشان حل می‌شود.

کعبی اذعان کرد: جوامعی که دچار بحران فرهنگی و آگاهی هستند دچار انحطاط و عقب ماندگی می‌شوند و نهضت اسلام در ریشه، یک نهضت فرهنگی است و پیامبر با فرهنگ توانست تمدن‌سازی کند.

وی با بیان اینکه دین برای خدمت به انسان‌هاست، گفت: دین برای حمایت از انسان‌ها و بالابردن درک اخلاق و شعائر معنوی انسان‌هاست و خداوند متعال انسان‌ها را به این کار‌ها دعوت می‌کند و لزوم ترویج این کار‌ها و فعالیت‌ها در مراکز فرهنگی مانند کتابخانه‌ها با برگزاری برنامه‌های جنبی و آموزشی محقق می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از مباحث مطرح شده در بحث فرهنگ عمومی تهاجم فرهنگی دشمن از طریق ماهواره‌های انحرافی، پرده‌دری و ترویج بی‌عفتی و فحشا و منکرات در جامعه است.

وی ادامه داد: در مقابل این تهاجم کتابخانه‌های عمومی سد مستحکمی و کانون‌های فرهنگی مهم و قوی برای ترویج فرهنگ اصیل در هر منطقه هستند.

کعبی افزود: این نوید و بشارت خوبی است که مردم دشت آزادگان اهل کتابخانه هستند و شاخص کتابخوانی در مقایسه با بقیه شهرستان‌های استان بالا‌تر است و 11 درصد جمعیت عضو کتابخانه هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم شاخص کتابخوانی در این روستا بیشتر شود و من توصیه‌ام به اهالی روستا این است که این کتابخانه را مانند مسجد و حسینیه اجر و ارج بگذارید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کتابخانه‌ها باید هسته اولیه جریان‌سازی فرهنگی در استان شوند و با این همت و کتابخانه‌هایی که در استان وجود دارد می‌توانیم هسته‌های اولیه فرهنگی را به صورت خودجوش و مردم‌نهاد راه بیندازیم.

وی افزود: روحانیت باید در این زمینه نقش موثری داشته باشد، همچنین باید پیوند بین کتابخانه، حوزه، مسجد و مدرسه توسط مسئولان شهرستان شکل بگیرد و محکم شود و با این کار سنگ بنای پیشرفت در شهرستان نهاده شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار