تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۶۱۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خوزستان:
به‌ازای‌هر100 نفر 4/4 نفر عضو کتابخانه هستند
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه‌های عمومی مرکز ترویج فرهنگ شیعی و علوی است.

لفته منصوری در آئین افتتاح کتابخانه عمومی شریعتی سید عباس اظهار کرد: کتابخانه‌عمومی شریعتی در سال 1390 با اعتبارات دولتی ساخته و افتتاح شد اما به بهره برداری نرسید و مردم از این کتابخانه استفاده نکردند امروز بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: حضور شما نشان دهنده میزان ارزش‌گذاری به مباحث فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری است و اهمیتی که شما به کتاب و کتابخانه می‌دهید بسیار رشک برانگیز است و این علاقه و اشتیاق به مباحث فرهنگی در این منطقه از استان ذاتی است.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی شریعتی به متراژ 270 مترمربع در روستای شریعتی بازگشایی شد که این کتابخانه دارای سه دستگاه رایانه، سه عدد قفسه نمایشگاهی، 24 قفسه کتاب، 52 صندلی مطالعه، دو عدد قفسه نشریات، 13 عدد میز مطالعه، سه دستگاه کولر، یک دستگاه پرینتر و یک دستگاه اسکنر است.

وی عنوان کرد: در کل شاخص‌های تعداد کتابخانه‌ها، زیربنا، کتاب و عضو، شاخص‌های دشت آزادگان از متوسط استان خوزستان بالا‌تر است چرا که در زیربنا به ازای هر 100 نفر سه متر و 14 سانتی‌متر فضای کتابخانه‌ای در دشت آزادگان داریم در حالی که در استان دو متر و 21 سانتی‌متر است.

منصوری افزود: همچنین به ازای هر 11 هزار و 92 نفر یک باب کتابخانه در این شهرستان وجود دارد و در استان هر 21 هزار و 400 نفر که از استان بالا‌تر است.

وی بیان کرد: به ازای هر 100 نفر دشت آزادگانی 74 جلد کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان داریم و در استان 51 جلد کتاب و در تعداد عضو نیز در دشت آزادگان به ازای هر 100 نفر، 11 نفر عضو کتابخانه است.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خوزستان خاطر نشان کرد: در استان به ازای هر 100 نفر 4/4 نفر عضو کتابخانه است که در این دو شاخص نیز بالا‌تر است که این نشان دهنده تلاش خوب همکاران ما در اداره کتابخانه‌های عمومی دشت آزادگان و علاقه مردم به کتاب و کتابخانه و کتابخوانی است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم کتابخانه یک مرکز فرهنگی ، پژوهشی، مرکزی برای گفتگو، یک منبر برای گفتمان سازی و یک محل برای نخبه پروری است و کتابخانه فقط برای ایجاد آمادگی تحصیلی نیست.

منصوری عنوان کرد: در کتابخانه جریان نخبگی دینی پرورش می یابد و فرهنگ علوی و فاطمی از همین کتابخانه بسط و گسترش داده می شود چرا که کتابخانه‌های عمومی استان محل خوبی برای اجتماعات و برنامه‌های دینی و مذهبی و علمی و مبارزه با جریان‌های انحرافی و علی الخصوص ترویج فرهنگ شیعی است.
:
:
:
آخرین اخبار