تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۶۱۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خط دریایی خرمشهر- بصره راه‌اندازی شد
معاون بازرگانی کشتیرانی والفجر گفت: خط دریایی مسیر خرمشهر- بصره از امروز، يكم اردیبهشت‌ماه راه‌اندازی شد.

مجید سجده اظهارکرد: اولین سفر در این مسیر امروز (دوشنبه، یکم اردیبهشت) و دومین سفر آن در روز سه‌شنبه، دوم ارديبهشت‌ماه انجام می‌شود. سفرهای بعدی نیز در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه هفته بعد انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با وضعیت موجود به دلیل این‌که مسیر تازه افتتاح شده است برای جذب مسافر و پوشش هزینه‌ها 2 تا 3 روز در هفته این خط دریایی فعال خواهد بود.

معاون بازرگانی کشتیرانی والفجر در خصوص شناور این خط دریایی تصریح‌کرد: شناور در نظر گرفته شده برای خط دریایی خرمشهر- والفجر شناور ایمن و بزرگ با استانداردهای بین المللی با گنجایش 235 مسافر است. در حال حاضر 5 سفر برای آن تعریف شده که در صورت پوشش هزینه‌ها این سفرها افزایش خواهند یافت.

سجده ادامه‌داد: هم‌اکنون شرکت والفجر بزرگترین شرکت مسافری منطقه محسوب می‌شود که با شناور کاتاماران در حال تردد در مسیرهای بندرعباس- قشم، خرمشهر- کویت و خارک- بوشهر هستیم. همچنین در مسیر بندرعباس- شارژه و بندر لنگه- دبی نیز عملیات مسافری انجام می‌شود.

وی در خصوص ساعات حرکت خط دریایی خرمشهر- بصره خاطرنشان‌کرد: اولین شناور ساعت 9:30 از خرمشهر به سمت بصره حركت مي‌كند و در ساعت 12 ظهر نیز از بصره به مقصد خرمشهر مسیر برگشت را می‌پیماید.

معاون بازرگانی کشتیرانی والفجر عنوان‌کرد: برنامه‌ریزی شده در آینده با افزایش شناورها، مسیرهای دریایی جدید دیگری راه‌اندازی شود تا با توسعه این مسیرها، سفرها سفرهایی ایمن و بدون مشکل داشته باشند.

سجده تأکیدکرد: افرادی که به قصد زیارت به عراق سفر می‌کنند با استفاده از خط دریایی خرمشهر- بصره مي‌توانند به سفر بپردازند زیرا این مسیر معضلات راه زمینی مرز شلمچه و سایر مرزها را ندارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار