تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۱۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهربانو به بانوان اهوازي پس داده مي‌شود؟
عضو شورای شهر اهواز گفت: پیگیر باز گرداندن ساختمان مجتمع شهربانو از سوی شهرداری و توسعه فضاهای ویژه بانوان در اهواز هستیم.

زیبا صالح‌پور در خصوص وضعیت مجتمع شهربانو اهواز که در دوره قبلي شورا از سوي شوراي شهر آماده بهره‌برداری بود ولی افتتاح نشد، اظهار کرد:: شهربانوها معمولا در کلانشهرها وجود دارند، آنچه که اطلاع دارم و پیگیری کردم، در آن وقت امکاناتی برای تجهیز ساختمان مجتمع خریداری شد اما با توجه به آن شرایط خاص که برای شورای شهر سوم پیش آمد و کار آن متوقف شد، موضوع به فراموشی سپرده شد.

وي عنوان کرد: ساختمان مجتمع شهربانوي اهواز پس از انحلال شورا به معاونت فرهنگی شهرداری داده شد اما در این دوره پیگیر این موضوع هستیم که ساختمان به شهربانو بازگشت داده شود تا بانوان اهواز بتوانند از مزایای وجود این مجتمع بهره لازم را ببرند.

صالح‌پور گفت: امید است كه شهردار ساختمانی را برای معاونت فرهنگی آماده کند تا ساختمان مجتمع شهربانو با امکانات بیشتر و گسترده‌تری و همچنین توسعه فضای آن، در اختیار بانوان شهر اهواز قرار داده شود.

نه تنها ایران بلکه در هر کشوری تقریبا 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و ما معتقدیم که 50 درصد دیگر نيز دست‌پرورده زنان هستند و زمانی توسعه شهر انجام می‌شود که همه آحاد و مردم یک شهر ظرفیت توسعه‌پذیری را داشته باشند.

وی ادامه داد: شهر به وسیله همه شهروندان ساخته می‌شود و هر شهر برای پیشرفت و توسعه نیاز به همکاری، همراهی و استفاده از قابلیت‌های همه شهروندان خود است و خانم‌ها هم به دلیل نقش مادری که در خانه دارند در حقیقت جهت‌دهنده امور هستند و مسئولیت‌پذیری را به فرزند می‌آموزند و مي‌توانند فرزند را به گونه‌ای تربیت كنند که پایبند به قوانین، مقررات، اصول و رفتارهای انسانی باشد. بنابراین با توجه به نقشی که زنان دارند، نباید در بسیاری از بحث‌ها به خصوص فرهنگی و اجتماعی نادیده انگاشته شوند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: زنان ایرانی نیز در هر عرصه توانایی‌های خود را نشان داده‌اند اما برای زنی که مدنظر اسلام است هنوز شرایط برای بروز توانمندی‌های او فراهم نشده است و باید این شرایط برای زنان ایرانی فراهم شود و امید است زن ایرانی همان زنی که اسلام ترسیم کرده با همان اخلاق، مسئولیت‌پذیری و با همان حقوقی که در جامعه دارد، باشد.

صالح‌پور گفت: در کلانشهر اهواز نیز که حداقل 50 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند شرایط و امکانات رفاهی مناسب شهروندان به طور خاص برای زنان دیده نشده اما امیدواریم به عنوان برنامه‌ریزان مدیریت شهری اهواز، با همفکری دیگر بانوان عضو شورا و همراهی مردان عضو شورا، بتوانیم بودجه‌هایی را از بودجه شهرداری مختص پروژه‌های ویژه بانوان قرار دهیم.

وی ادامه داد: ایجاد پارک بانوان و مکان‌های ورزشی ویژه بانوان از جمله نیازهای بانوان در حوزه شهری است اما همه دستگاه‌ها باید برای با نشاط‌سازی و آماده کردن شرایط رفاهی بانوان اهوازی کمک کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار