تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۱۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارش :
تعبیه آبسردکن در نقاط مختلف شهری پاسخی به نیاز شهروندان آبادانی
کمبود دستگاه آبسردکن در نقاط مختلف شهری از نیازهای دیرینه مسافران و شهروندان آبادانی بوده است که شهرداری در این خصوص قول مساعدت داده است.

هر ساله با فرا رسیدن تعطیلات بهاری و یا تابستانی، شهرستان آبادان میزبان تعداد بی‌شماری مسافر نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است که از اقصی نقاط کشور به این منطقه سرازیر می‌شوند و هر یک اهداف تفریحی، زیارتی و سیاحتی و ... را در سر می‌پرورانند.

این تعداد گاهی به هزاران و در پاره‌ای از ایام به میلیون‌ها مسافر نیز می‌رسد و حال و هوایی خاص به در و دیوار شهر می‌پاشد.

بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در آبادان، گذر از این شهر برای حضور در خرمشهر و مرز شلمچه و بازدید از انواع و اقسام بازارهای این منطقه از جمله مهم‌ترین اهداف مسافرانی‌ست که طی این سال‌ها به آبادان همیشه میهمان پذیر ورود کرده‌اند.

در این میان با آغاز فصل گرما همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم و مسافران نبود آبسردکن در گوشه و کنار این شهر است تا با جذابیت‌هایی که زرق و برق آن در بازار شهر به رخ مسافران نمایان می‌شود بتوانند جانی تازه و لب‌های عطش خورده‌شان را سیراب کنند.

این شهر سال‌هاست با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود انعکاس آن به مسئولان مختلف شهری و تعبیه چندین دستگاه آبسردکن در مناطق مختلف، اما باز کمبود در این زمینه به وفور احساس می‌شد.

اما در اقدامی پیگیرانه و با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان و مسافران این شهر، خوشبختانه شهردار آبادان تمهیدات مطلوبی در این زمینه اندیشیده است که این مشکل دیرینه رفته رفته برطرف شود.

* تشنگی تابستان کلافه کننده است

یکی از شهروندان آبادانی با بیان اینکه تعداد آبسردکن‌ها موجود در این شهر کافی نیست اظهار کرد: با توجه به گرمای 50 و 60 درجه‌ای هوا، نیاز است که مسئولان برای استقرار چندین دستگاه آبسردکن در نقاط مختلف شهری اقدامات مطلوب‌تری ارائه دهند.

مریم بیابان بیان کرد: این وضعیت به ویژه در هنگام ورود مسافران و میهمانان به این شهر نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کمبود سرویس بهداشتی نیز در گوشه و کنار شهر مشاهده می‌شود و به ویژه اینکه در بازارهایی چون ته لنجی‌ها که مرکز تجمع و تردد مسافران و شهروندان برای خرید انواع کالاست هیچ سرویس بهداشتی وجود ندارد.

این شهروند آبادانی ادامه داد: در شهرهای بزرگ با تعبیه و استقرار سرویس‌های بهداشتی سیار در جای جای شهر به راحتی این مشکل رفع شده است زیرا می‌توان این سرویس‌ها را به مناطقی دیگر نیز نقل مکان داد.

وی همچنین عنوان کرد: در سال‌های اخیر شهرداری، اقدامات بسیار مطلوبی برای رفع مشکلات ریز و درشت شهر اندیشیده است که امسال با ورود مسافران نوروزی این امر به جرات خود را نشان داد زیرا بسیاری از مسافران بر این اعتقاد بودند  که چهره شهر نسبت به سال‌های گذشته تغییر محسوسی داشته است.

بیابان توضیح داد: در صورتی که با همکاری سایر مسئولان نیز این مشکلات ریز در شهر برطرف شود موجبات رضایتمندی هر چه بیشتر شهروندان فراهم خواهد آمد.

* نیاز مبرم بازار ته لنجی به یک دستگاه آبسردکن

یکی از بازاریان آبادانی نیز از وضعیت کمبود آبسردکن در این شهر اظهار گلایه مندی کرد و اظهار داشت: در فصل تابستان با این مشکل مواجه می‌شویم و به ناچار مجبور به خرید چند بطری آب معدنی در چند ساعتی که مشغول خرید در بازار هستیم می‌شویم در صورتی که نصب حداقل یک دستگاه آبسردکن در بازار ته لنجی ضروری است.

محسن سیاحی افزود: بسیاری از مسافرانی نیز که در بازار تردد می‌کنند با استفاده از آبسردکن مغازه‌ها و بانک‌ها رفع تشنگی می‌کنند.

* جانمایی 10 آبسردکن در آبادان


محمودرضا شیرازی از تعبیه و جانمایی 10 دستگاه آبسردکن در نقاط مختلف شهر آبادان گفت و اظهار کرد: امیدواریم با این اقدام بسیاری از مشکلات شهروندان در فصل گرما و تابستان برطرف شود.

وی اضافه کرد: همه تلاش ما برای رفع مشکلات شهر و شهروندان و به تعالی رساندن آبادان است که خوشبختانه به همت مسئولان شهری و اعضای شورای این شهر در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

شهردار آبادان در خصوص افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی سیار نیز چنین گفت: مشکلی که در تامین آب وجود دارد ما را برای افزایش این سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر دچار مشکل می ‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق پرجمعیت شهر نیز به دلیل افت فشار آب، با مشکلاتی در تعبیه سرویس‌های بهداشتی مواجه هستیم.

با وعده شهردار برای نصب آبسردکن‌های جدید در مناطق مختلف شهری آبادان، و تحقق آن پیش از آغاز فصل گرما، امید است بتوان به این نیز شهروندان پاسخی مثبت داد و این کم و کاستی را برای همیشه از چهره این شهر زدود.
:
:
:
آخرین اخبار