تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۱۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خوزستان خبرداد:
پايان امتحانات مقطع ابتدايي در 5 خرداد
معاون آموزش ابتدایی اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان با تشریح عمده اهداف و برنامه‌های این معاونت در سال جدید، از تغيير زمان امتحانات پاياني برای جلوگیری از تداخل فصل برگزاري امتحانات با مسابقات جام جهانی، به 20 ارديبهشت تا 5 خرداد خبرداد.

دکتر اردشیر شجاعی با اشاره به تغيير زمان برگزاري امتحانات پایانی تمام مقاطع تحصیلی به قبل از آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال از سوي آموزش‌وپرورش به گونه‌ای که آخرین امتحان نهایی پایه سوم متوسطه مصادف با اولین مسابقه جام جهانی است، اظهارداشت: با توجه به اين امر، مدارس ابتدایی نیز شامل این تغییر در بازه زمانی برگزاری امتحانات هستند.

وي با ذکر این نکته که ارزیابی نهایی پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی به‌صورت توصیفی و پايه ششم به‌صورت تركيبي توصيفي و كمي است، گفت: همه کلاس‌هاي مقطع ابتدایی از پایه اول تا پنجم تا20 اردیبهشت برقرار هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان درباره‌ احتمال آسيب‌ به برنامه زمان‌بندي دروس دانش‌آموزان اين مقطع در اثر تغییر زمان امتحانات و پايان زودهنگام کلاس‌ها، تصريح كرد: براي پيشگيري از اين آسيب، در جهت تقويت بنيه درسي دانش‌آموزان براي آن دسته از دانش‌آموزاني كه نیازمند صرف وقت بیشتري در كلاس‌هاي درس هستند، کلاس‌های پیشرفت تحصیلی به‌صورت انفرادی از 20 تا 31 اردیبهشت برگزار مي‌شود.

شجاعی درباره سياست‌هاي دولت در حوزه آموزش ابتدايي با بیان این‌که در اين زمينه پیگیری سه هدف عمده در دستور کار قرار دارد، این اهداف را شامل بهبود کیفیت آموزشی، انسداد مبادی بی‌سوادی و باز آموزشی یا به‌روز کردن اطلاعات علمی معلمان و مدیران عنوان و تصریح کرد: به‌منظور تحقق این اهداف، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران، تاکید بر برقراری کلاس‌های مدارس تا 20 اردیبهشت و تدوین برنامه راهبردي چندساله آموزش‌وپرورش استان با گرد‌آوري نظرات و پیشنهادات مسؤولان و کارشناسان مناطق مختلف استان پيش‌بيني شده‌است.

وی همچنين در زمینه برنامه آموزش‌وپرورش در زمينه تقویت کتابخوانی و انشانویسی، توضيح داد: برای هر کدام از پایه‌هاي ابتدايي با توجه به نمونه‌های پیشنهادی مجموعه فعالیت‌های نوروزی، محورهایی در نظر گرفته شده‌است؛ این محورها برای پایه اول در زمينه بهداشت، پایه دوم درباره محیط‌زیست، پایه سوم در حوزه نوع‌دوستی و کمک به همنوع، پایه چهارم در ارتباط با شناخت پیامبران و ائمه، پایه پنجم در زمينه شناخت فرهنگ و اقوام خوزستان و در نهایت برای پایه ششم با موضوع بزرگان ایران‌زمین طراحي شده‌است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان  افزود: همچنين در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس ابتدایی می‌توان به انجام برنامه‌هايي از قبيل تشویق دانش‌آموزان به اهدای کتاب به کتابخانه مدارس اشاره کرد که علاوه بر ترویج کار فرهنگی، باعث افزايش تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها مي‌‌شود و در دسترس دیگر دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد.

شجاعی با بیان این‌که آمار دقیقی درباره وضعیت كمي و كيفي کتابخانه‌های مدارس ابتدایی استان در دسترس نیست، گفت: البته تلاش‌هایی در راستای تخصیص بخشي از بودجه مربوط به حوزه پرورش، برای خرید کتاب‌های آموزشي و کمک‌آموزشی دانش‌آموزان اين مقطع انجام شده‌است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار