تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۱۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل دامپزشکی خوزستان خبر داد ؛
آغاز طرح مایه‌کوبی رایگان تب برفکی در خوزستان
مدیر کل دامپزشکی خوزستان از آغاز طرح مایه کوبی رایگان تب برفکی در دامداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی استان خبر داد.

مصطفی کنارکوهی امروز اظهار کرد: مرحله نخست فاز 31 طرح فراگیر و همزمان مایه کوبی رایگان تب برفکی در سطح دامداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی، پرواربندی‌های گاومیش داری‌ها، مجتمع‌های دامپروری و واحدهای روستایی از ششم اردیبهشت ماه جاری به مدت 30 روز کاری آغاز می‌گردد.

وی با اشاره به آغاز مرحله نخست طرح فراگیر مایه کوبی تب برفکی در دامداری‌های استان تصریح کرد: در طی این عملیات که با استفاده از توان بخش‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود، پیش بینی شده تعداد بیش از 320 هزار راس گاو و گاومیش تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان افزود: در این طرح همه دام‌های سنگین و گوساله‌های بالای 2.5 ماه مایه کوبی خواهند شد و انتظار می‌رود که با توجه به حساس شدن جمعیت دامی استان به بیماری مذکور بتوان توسط واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری سریع‌الانتشار تب برفکی از تعداد مبتلایان دامی کاسته و خسارات اقتصادی ناشی از بیماری را به حداقل رساند.

وی در پایان عنوان کرد: حمل و نقل دام در سطح استان و خارج از آن باید با مجوز اداره دامپزشکی شهرستان و مطابق ضوابط بهداشتی ـ قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور صورت گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار