تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۱۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام کمترین دستمزد روزانه کارگران درسال 93
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: کمترین حد دستمزد روزانه کارگران در سال 1393 به مبلغ 202 هزار و 970 ریال تعیین شده است.

هوشمند صفائی دوشنبه اظهار داشت: شورای عالی کار با در نظر گرفتن مصالح کارگران و مقتضیات بنگاه های تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه و در اجرای ماده 41 قانون کار حد اقل مزد روزانه کارگران در سال1393 را 202 هزار و نهصد و هفتاد ریال تعیین کرد.

وی افزود : سایر سطوح مزدی از ابتدای سال 1393 دوازده درصد آخرین مزد سال 1392 به اضافه روزانه 21 هزار و یک صدو ده ریال افرایش می یابد .

صفائی افزود: به کارگرانی که در سال 1393 دارای یک سال سابقه کار هستند اگر یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد اعم از این که حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر روزانه به مبلغ پنج هزارریال پایه سنوات پرداخت خواهد شد .

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه به کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی وانگیزه ای اشاره کرد و گفت: برای افزایش رضایت کارگران و کارفرمایان از ابتدای سال 93 ماهانه مبلغ 800 هزار ریال از سوی کارفرمایان بابت کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار پرداخت می شود.

وی گفت: همچنین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار با توجه به تصویب نامه 09 /10 /92 هیات وزیران از ابتدای سال آینده ماهانه مبلغ 200 هزار ریال تعیین شده است .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار