تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۱۲۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک خبر داد:
جذب‌تسهیلات‌خط‌ اعتباری‌مکانیزاسیون‌اندیمشک
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون این شهرستان جذب شد.

عباس اسدیان امروز با بیان اینکه تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون این شهرستان جذب شد اظهار کرد: در راستای ارتقای میزان سطح مکانیزاسیون و به منظور بهبود شرایط کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان تسهیلاتی جذب و ماشین‌آلاتی از قبیل 43 دستگاه تراکتور 4 و 6 سیلندر، سه دستگاه کمباین و 36 دستگاه ادوات دنباله بند به ادوات کشاورزی این شهرستان افزوده شده است.

وی در مورد کمباین‌های مهاجر اضافه کرد: جهت جلوگیری از ورود بیماری‌های سیاهک هندی و سایر امراض بذر زاد و با آغاز فصل برداشت پست قرنطینه و ضدعفونی کمباین‌های مهاجر در گلوگاه دوکوهه این شهرستان احداث گردید.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک افزود: در این عملیات با استفاده از محلول آب وایتکس قسمت‌های داخلی مخزن دانه، بالابرنده، قسمت برش و غربال کمباین‌های مهاجر از بقایای محصول و عوامل بیماری‌زا، پاکسازی و از این طریق ضدعفونی شده و هر ساله بیش از یکهزار دستگاه کمباین مهاجر وارد این شهرستان و ضدعفونی می‌شوند.

وی همچنین عنوان کرد: 11 نفر از زارعین پلاک 83 در مساحتی معادل 21.2 هکتار از امور باقیمانده اصلاحات ارضی سند مالکیت اراضی خود را دریافت کردند.

اسدیان در پایان ابراز داشت: پیش‌بینی شده است با توجه به سطح سبز مطلوب مزارع شهرستان 85 هزار تن گندم، 35 هزار تن کلزا و 45 هزار تن جو برداشت شده است که بیش از یکصد دستگاه کمباین این محصولات را برداشت و 5 مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری خواهند کرد.
:
:
:
آخرین اخبار