تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۱۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بالاترین دستمزد ناصر حجازی از استقلال
یک روز پس از انتشار رقم قرارداد کادر فنی و بازیکنان استقلال سایت مرحوم ناصر حجازی در گزارشی رقم دریافتی‌های اسطوره فقید باشگاه پرطرفدار تهرانی را انتشار داد.

در بخشی از گزارش سایت مرحوم حجازی آمده است: با انتشار رقم قراردادهای کادر فنی و بازیکنان باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران بیشتر از قبل پی به عشق و علاقه قلبی ناصر حجازی به تیم محبوبش بردیم. ناصر حجازی که همواره کمترین قرارداد را می‌بست و از بازیکنانی استفاده می‌کرد که به اصطلاح خرج زیادی برای باشگاه ایجاد نکنند.

ناصر حجازی که بیشترین دریافتی وی از استقلال به دوران ریاستش در کمیته فنی بازمی‌گشت، برابر با 160 میلیون تومان بود. دورانی که حجازی به رغم دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان در تمرین‌های استقلال حاضر می‌شد و بر عملکرد تیم نظارت داشت که وجودش همچون سایه‌ای مانند پدر بالای سر مجموعه بزرگی به نام استقلال بود تا از بروز حاشیه‌هایی که همواره در دوران سرمربیگری او توسط "مافیای سایه " ایجاد می‌شد، جلوگیری کند. علی فتح الله‌زاده و پرویز مظلومی بهترین شاهد برای چنین ادعایی هستند. حجازی حتی در روزهای آخر حیاتش که از چهل میلیون تومان مانده قرارداد خود نیاز به 10 میلیون تومان داشت، به دلیل مشکلات مالی استقلال و شرایط مدیرعامل در مواجه با بی پولی در قبال بازیکنان رویش نمی‌شد که مستقیم رقم درخواستی خود را به مدیرعامل اعلام کند و این مبلغ را به واسطه رفیعی از علی فتح‌الله‌زاده دریافت کرد. حجازی پس از فوتش نیز از استقلال طلبکار بود که بعدها توسط فتح‌الله‌زاده به خانواده حجازی پرداخت شد.

آنچه مطرح شد، پیرامون نام بزرگی به نام "ناصر حجازی" است، مردی که در اولین دوره مربیگری خود در کمتر از 3 سال، یک قهرمانی و 2 نایب قهرمانی در لیگ و یک نایب قهرمانی در آسیا و یک قهرمانی در جام پرچم ترکمنستان برای استقلال به دست آورد. مردی که با محمدان بنگلادش، پرسپولیس را در آسیا حذف کرد؛ مردی که دی استرادا از اسلواکی را به مرحله نیمه نهایی جام حذفی رساند و اگر بیماری سرطان مانع از حضور وی در آن مرحله نمی‌شد، شاید حجازی حضور در جام یوفا را نیز تجربه می‌کرد.

چنین فردی با استقلال این‌گونه قرارداد می‌بست و همیشه اعتقاد داشت که باید به این تیم و مدیرعاملش کمک کرد و بازیکنانی را به مجموعه آورد که هم کمک حال استقلال باشند و هم خرج زیادی برای تیم ایجاد نکنند تا در کنار افتخارآفرینی برای استقلال، آینده این باشگاه که متعلق به مردم است، تامین شود که این طرز تفکر تا آخرین روزهای زندگی نیز همراهش بود و همواره به خرید بازیکنان با ارقام بالا اعتراض داشت و حتی در آخرین روزهای زندگی امثال شریفات‌ها را می‌پسندید که با کمترین رقم ممکن به استقلال آمده بودند؛ کاری که حجازی در سال 76 انجام داد و بازیکنان جوانی چون فرهاد مجیدی، علیرضا اکبرپور، محمد نوازی، فرد ملکیان، سهراب بختیاری زاده و ... را به تیم محبوب پایتخت آورد که سال‌های سال استقلال از وجود آنها بهره برد و افتخارات زیادی کسب کرد.

حجازی حتی سال 77 برای مرتفع شدن مشکلات مالی استقلال اجازه داد تا بازیکنان اصلی تیم یعنی منصوریان، پاشازاده، یزدانی و تیموریان به خارج از کشور ترانسفر شوند تا استقلال از بی‌پولی ضربه نخورد و ... و حجازی با جایگزین کردن ایوب اصغرخانی‌ها به نایب قهرمانی آسیا رسید.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: ناصر حجازی ، استقلال
:
:
:
آخرین اخبار