تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۱۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان اهواز:
زمين‌خواري در خوزستان امري رايج است
دادستان اهواز گفت: وقوع پدیده زمين‌خواري در خوزستان به علت عدم نظارت کافی شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی، امري رایج است و تعداد وقوع آن در استان کم نیست.

فرهاد افشارنیا در جلسه نشست خبری که امروز (یک اردیبهشت ماه) در معاونت اجتماعی ناجا خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه پدیده زمين‌خواري در خوزستان به علت وجود زمین‌های سودمند و قابل معامله، رایج است که مبارزه با این پديده، نظارت کافی و برنامه‌ریزی شده دستگاه‌های اجرایی را نياز دارد.

وی افزود: دستگاه‌های مربوطه معمولا نداشتن نیروی کافی برای نظارت بر این پدیده و جلوگیری از آن را به عنوان دلیل ابراز می‌کنند.

دادستان اهواز تصریح کرد: در همین راستا شورایی با عنوان شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری استان تشکیل شده است و در صورتی که گزارش از سوی مردم یا دستگاه‌های ذیربط در خصوص وقوع پدیده زمین‌خواری صورت گیرد، بدون تشکیل پرونده قضایی و طی نمودن مراحل طولانی از طریق همین شورا به پرونده رسيدگي خواهد شد.

افشارنیا ادامه داد: اقدامات زیر بنایی و برنامه‌ریزی شده‌ای براي مبارزه با زمين‌خواري در خوزستان صورت گرفته تا سازمان‌های مربوطه مانند راه و شهرسازي و منابع طبيعي، اراضی خود را شناسایی کنند و با مراقبت و نظارت مانع بروز پدیده زمین‌خواری شوند. در حال حاضر خوشبختانه خوزستان جزو استان‌هایی است که در زمینه مبارزه با زمين‌خواري پیشرفت خوبی داشته است.

دادستان اهواز در خصوص میزان شکایت به دادگستری در ایام نوروز امسال عنوان کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته مراجعات کمتر بوده است و مهمان نوروزی به دلیل خدمات شهرداری‌ها و تلاش‌های نیروی انتظامی از رضایت‌مندی خوبی برخوردار بوده‌اند. آمار جرايم امسال نيز بهتر از سال‌های گذشته بود و درصد افزایش آن قابل توجه نبوده است.

افشارنیا تاکید کرد: وقوع جرايم خشن در استان خوزستان به صورت فاحش فروکش کرده و تا حد خوبي مهار و کنترل شده است. با اين وجود، متاسفانه همچنان گرفتار جرايم خرد هستیم و تا زمانی که علت این جرايم ریشه‌کن نشود وقوع آنها ادامه دارد.

وي گفت: از جمله علت جرايم خرد، عدم توسعه زیرساخت‌های استان، مشکل اشتغال و خرابی‌های ناشی از جنگ تحمیلی است.

دادستان اهواز خاطرنشان کرد: امسال به سارقان و افراد دارای جرايم خشن در طول ایام نوروز مرخصی داده نشد و مرخصی آنها به اردیبهشت ماه موکول شده است.

وي درباره معضل حاشیه‌نشینی کلانشهر اهواز گفت: عمده جرايم شهرستان اهواز در مناطق حاشیه‌نشینی روی می‌دهد از همین روی، ضروری است وزارت کشور و استانداری خوزستان تدابیر ویژه‌ای در این زمينه بيانديشند و سعی شود با رفع مشکلات بیکاری و رونق کارآفرینی، درآمد سرانه مردم را افزایش دهند.

افشارنیا تاکید کرد: هم اکنون نگران اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم زیرا پیش‌بینی می‌شود با اجراي اين فاز، جرايم خرد افزایش یابد؛ از این رو امیدواریم یارانه‌ها در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار