تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۶۱۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تسخیر یک مکان فرهنگی در اهواز؟!
کارون پرس نوشت:

 درحالیکه مقام معظم رهبری امسال را سال "اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی " نامگذاری کرده اند وتاکید بسیاری از مقامات ارشد کشوری ،اساتید ونخبگان، براهداف وبرنامه ریزی های دولت براین اساس بوده ،اما شنیده ها حاکی ازاین است که مرکز فعال علمی کاربردی خبر اهواز، توسط سازمان همیاری های شهرداری ها درحال تسخیر شدن است .
 
به گفته تعدادی از دانشجویان این مرکز ، سازمان همیاری های شهرداری ها  شبانه دربخشی از دیوار این مرکز نام سازمان خود را نوشته است که مجددا توسط عوامل دیگر، این بخش دیوار پاکسازی شده است .

طبق این گزارش ، استانداری خوزستان نسبت به این عمل سازمان همیاری های شهرداری نه تنها اعتراضی نکرده بلکه به این سازمان اجازه داده که بخش فوقانی ساختمان مرکز علمی کاربردی خبراهواز را تصاحب شود که این برخلاف انتظار دانشجویان از استاندارفهیم وفرهنگ دوست خوزستان بوده است .

بنا به گلایه های این دانشجویان ، این سوال مطرح است که آیا مشکلات علمی فرهنگی استان خوزستان درحال حاضر نبود رشته های اداری دانشگاهی است که سازمان همیاری های شهرداری اهواز دراین رشته های دانشگاهی می خواهد پذیرش دانشجو داشته باشد و بدین وسیله مرکز علمی کاربردی خبر اهواز از رسیدن به اهداف کلان خود که آوردن رشته های کارشناسی ارشد بوده باز بماند ؟آیا تا کنون رشته های اداری در دیگر دانشگاه های اهواز وجود نداشته که فضای دانشکده خبر اهواز از او گرفته شود وبه سازمان همیاری های شهرداری ها واگذار شود ؟

واما دانشکده خبر اهواز که دستخوش این مشکل شده ،درسال 1387با اهداف ورویکردی بلند مدت و آموزش در رشته های خبرنگاری ، امور فرهنگی ، روابط عمومی ، عکاسی تاسیس شدو درحال حاضر 900 دانشجو در دو بخش کاردانی و کارشناسی دارد؛ که تعدادی از دانشجویان آن هم در جشنواره ها ی استانی وکشوری افتخار آَفرینی کردند .

واما گفتن این نکته ضروری است که استاندار خوزستان دکتر مقتدایی در جمع مسئولان روابط عمومی ادارات توجه به مسائل فرهنگی را مطرح کرده بود ولی جای تعجب است که گفته ها و عمل های ایشان اکنون همخوانی ندارد و دانشجویان مرکز علمی کاربردی خبر اهواز را مورد بی مهری خود قرار می دهد ؟

این دانشجویان ضمن اظهار نگرانی از وضعیت تسخیر دانشکده توسط سازمان همیاری های شهرداری اهواز ، خواستار رسیدگی کامل استاندار خوزستان به این مسئله ودراختیار گذاشتن کامل این ساختمان به این مرکز شده اند تا ضمن ارتقای فضای فیزیکی وعلمی دانشکده تخصصی خبر به عنوان مرکز تنها مرکز تخصصی در جنوب غرب کشور گام مهمی دربالابردن سطح فرهنگ اجتماعی وعلوم ارتباطات استان باشند و به گونه مشکل بیکاری  در جامعه با تربیت دانشجویان دراین رشته ها حل شود .
:
:
:
آخرین اخبار