تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتشار زندگی نامه علی مردان خان بختیاری
به گزارش  عروج؛ خلیل حیدری، شهردار مسجدسلیمان،با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: زندگی نامه شهید علی مردان خان بختیاری در مسجدسلیمان انتشار و توزیع شد.

وی در ادامه به معرفی شهید علی مردان خان بختیاری پرداخت و گفت: این شهید از بزرگ مردان و مبارزان بختیاری است که در سال 1313 به شهادت رسید.

شهردار مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: زندگی نامه شهید علی مردان خان بختیاری در 5 هزار جلد منتشر و در شهر مسجدسلیمان توزیع شد.

وی در ادامه به انتشار زندگی نامه سردار کوچک اشاره کرد و گفت: شهید بهنام محمدی راد نیز یکی دیگر از شیرمردان بختیاری است که لقب نخستین نوجوان شهید دفاع مقدس را به خود اختصاص داد.

حیدری با ادای احترام به مقام شهدای دفاع مقدس بیان کرد: سردار شهید بهنام محمدی راد در سال 1345 در مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و در مهرماه سال 1359 در خرمشهر به شهادت رسید.


پیگیری برای ساخت آرامگاه شهدای گمنام سردشت

حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت، با اشاره به تشییع و تدفین دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر سردشت دزفول اظهار داشت: این شهیدان والامقام در مراسمی باشکوه در روز یکشنبه 25 فروردین سال 1392 همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در تپه الشهدای این شهر آرام گرفتند.

وی به حضور پرشور مردم شهرهای دزفول و سردشت در مراسم تشییع و تدفین این لاله های بی نشان زهرایی اشاره کرد و گفت: برای ساخت ساخت آرامگاه شهدای گمنام شهر سردشت دزفول، هیئت امنایی با حضور مسئولان شهر تشکیل شده است.

امام جمعه سردشت با بیان اینکه از سال گذشته دو شهید 18 و 19 ساله عملیات والفجر 8 میهمان شهر سردشت شده اند افزود: سنگ هایی برای مزار این شهدای والامقام نصب شده است و اقشار گوناگون نیز در این یک سال به زیارت آنان آمده اند.

حجت الاسلام نصیری تصریح کرد: برای ساخت یادمان شهدای گمنام شهر سردشت کارهایی در حال انجام است و پیگیر ساخت این یادمان هستیم.

برگزاری نخستین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد آبادان

نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد آبادان در روز یکشنبه 31 فروردین ماه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار خواهد شد.

در این مراسم که در کنار مزار این شهیدان در مقبره الشهدای دانشگاه برگزار خواهد شد زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت(ع) قرائت می شود.

در آیین نورانی نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد آبادان استاد علی اکبر رائفی پور به سخنرانی خواهد پرداخت.

خاطره گویی، اجرای تئاتر شهدای گمنام، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا همراه با اجرای گروه مارش سپاه پاسداران از دیگر برنامه های نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد آبادان خواهد بود.

اجرای 300 برنامه به مناسبت ولادت حضرت زهرا در شوش

 دیدار با حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش دانیال، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع زنان و برگزاری جشن میلاد از جمله برنامه های ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شوش دانیال است.

همچنین به مناسبت بزرگداشت مقام همزمان با میلاد فرخنده حضرت صدیقه طاهره(س) از مادران شهدا و زنان ایثارگر شهرستان شوش تجلیل خواهد شد.

از دیگر برنامه های سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) می توان به برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، کارگاه آموزش سلامت زنان و جشنواره غذا اشاره کرد.
:
:
:
آخرین اخبار