تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر اهواز خبر داد ؛
گسترش‌فضای‌سبزاهوازمهم‌ترین‌درخواست‌مردم
عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مهمترین درخواست شهروندان از شهرداری اهواز براساس پژوهشی که در شهرداری انجام شد گسترش فضای سبز بوده است.

جمشید سلحشور در سی و ششمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر روز  دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده‌اند و بر ما واجب است با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، هم صدا و با همت مضاعف وارد میدان شویم.

وی با بیان اینکه پژوهشی در رابطه با شناسایی آسیب‌های اجتماعی کلانشهر اهواز در شهرداری اهواز انجام شد تصریح کرد: جامعه آماری این پژوهش چهار هزار و 150 نفر بود که براساس نتایج به دست آمده از آن بیشترین آسیب‌های اجتماعی به ترتیب عبارت از کیف قاپی، تجمع افراد بیکار و ولگردی کودکان و نوجوانان در خیابان‌ها و محلات بودند.

عضو شورای شهر اهواز اضافه کرد: علت اصلی این آسیب‌های اجتماعی بیکاری و مسئله اعتیاد به مواد مخدر است که برای رفع آنها باید مسئله اشتغال جوانان و مبارزه با آفت‌های مواد مخدر را در نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در سطح شهر یک مرکز مبارزه با مواد مخدر همه جانبه‌گر ایجاد شود عنوان کرد: در سطح کلانشهر اهواز و حتی در کل استان مرکزی برای نگهداری دختران معتاد وجود ندارد که این مسئله جای نگرانی دارد.

سلحشور با بیان اینکه پژوهش دیگری تحت عنوان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری اهواز انجام شد اظهار کرد: این پژوهش در هشت منطقه و 32 ناحیه انجام شد و جامعه آماری آن برابر با 4 هزار و 100 نفر بود.

عضو شورای شهر اهواز افزود: بیشترین میزان رضایتمندی را منطقه دو شهرداری اهواز با حدود 51 درصد داشته است و پایین‌ترین میزان رضایت در مناطق چهار، پنج، شش، هفت و هشت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این پژوهش مهم‌ترین اولویت کاری که شهروندان درخواست داشته‌اند، گسترش فضای سبز با 30 درصد بوده، همچنین اولویت کاری دوم گسترش مراکز تفریحی فرهنگی با 19 درصد است.

سلحشور ادامه داد: اولویت سوم زیباسازی معابر با 16 درصد و بعد از آن افزایش و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی با 13 درصد بود.

وی، یکی از مشکلات عمده در گسترش فضای سبز اهواز را طراحی‌های بسیار ضعیف بیان کرد و گفت: سیستم آبیاری بارانی که در فضای سبز اهواز وجود دارد باعث زنگ زدن صندلی‌ها و تیرهای برق می‌شود که اکثراً فلزی هستند.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: ما معمولاً از کود حیوانی استفاده می‌کنیم در حالی که در دنیا از کمپوست استفاده می‌کنند، چراکه کود حیوانی منبع تجمع علف‌های هرز است.

وی با بیان اینکه 20 سال است که ما اذعان داریم سالانه یک میلیون نهال در سطح شهر اهواز می‌کاریم تصریح کرد: اگر به این ترتیب باشد باید 20 میلیون نهال در سطح شهر داشته باشیم در حالی که آمار 4 تا 5 میلیون را نشان می‌دهد زیرا نهال‌ها از بین می‌روند.

سلحشور اضافه کرد: در دنیا معمولا از درختچه‌های یک ساله استفاده می‌شود زیرا درصد خرابی کمتری نسبت به نهال دارند.

وی در پایان ابراز داشت: مسئله تفکیک زباله، راه‌اندازی پل ششم، استفاده از سیستم انرژی خورشیدی و... از جمله مسائلی هستند که باید در شورای شهر کلانشهر اهواز مورد توجه قرار گیرند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار