تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان:
بايد برای رفع مشكل مردم به ويژه كارگر اقدام كرد
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان آرامش صنعتي اين استان را مديون جامعه كار و كارگري دانست و گفت: انتظاري كه از تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي مي‌رود، اين است كه با تدبير و همدلي و به دور از تعلقات سياسي، با جلوگيري از ايجاد چالش و تنش در  فضاي كار و توليد، بين كارگر و كارفرما همدلي ايجاد كنند.

هوشمند صفائي در نشست تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي استان با اشاره به نام‌گذاري سال 93 از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي" خاطرنشان‌كرد: اين نام‌گذاري تعيين‌كننده راهبرد ما در طول سال است و ما بايد مطابق اين راه و اين خطي كه مقام عظماي ولايت براي ما ترسيم كرده است طي مسير كنيم. قطعا اين نام‌گذاري با تدبير خاص و شناخت عميقي از موقعيت داخلي و بين المللي صورت گرفته است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين اقتصاد مقاومتي مورد اشاره رهبر معظم انقلاب پرداخت و افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي ايران مي‌دانند كه توان مقابله نظامي با ايران را ندارند و به همين خاطر يك جنگ اقتصادي را با ملت بزرگ ايران آغاز کرده‌اند؛ اما نظام جمهوري اسلامي ايران به فضل الهی و درايت و رهبري داهيانه مقام معطم رهبري روز به روز مسير اقتدار و عزت خود را ادامه مي‌دهد.

وي از نقش مهم و موثر جامعه عظيم كارگري و كارفرمايي در خلق حماسه‌هاي ماندگار سخن گفت و تاكيدكرد: كارگران، كارفرمايان و تعاونگران كشور نقش مهمي در اين صحنه داشتند و امسال نيز دست در دست هم كارهاي بزرگي انجام خواهند داد.

عضو شورای اداری استان خوزستان گفت: ما خدمت‌گزار مردمی هستیم که دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند. مردمی که در وضعیت بد آب و هوایی و در گرد و غبارهای استان با مشکل‌هاي بسیاری روبه رو بوده و هستند.

وي از نمايندگان جامعه كارگري و كارفرمايي استان خواست با بهره‌گيري از توان و ظرفيت موجود نسبت به ايجاد فضاي آرام در سطح واحدهاي كارگري اقدام کنند.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان با بيان اين‌كه نبايد از پيگيري كار مردم نااميد شد و فضاي ياس در جامعه كار و توليد ايجاد شود تاکیدکرد: بايد مصرانه براي رفع مشكل مردم به ويژه قشر شريف كارگر اقدام كرد. خوزستان باتوجه به شرايط خاص اقليمي و منابع عظيم خدادادي، پتانسيل تبديل شدن به قطب صنعتي و كشاورزي را دارد و بايد از نعمت هاي خداوند استفاده بيش‌تري کرد. انتظاري كه از تشكل‌های كارگري و كارفرمايي مي‌رود، اين است كه با تدبير كار را پيش برده و از ايجاد چالش و تنش در فضاي كار و توليد جلوگيري كنند. بايد بين كارگر و كارفرما همدلي ايجاد شود.

هوشمند صفائي افزود: جامعه کارگری باید همواره با نشاط و پویا باشد. تمام تلاش ما بايد در راه عزت و سربلندی قشر عزیز کارگران باشد. بايد دست به دست هم دهيم و مطالبات به حق كارگران را پيگيري كنيم.

وي نقش کارگران و نیروی کار را در اقتصاد مقاومتی بسیار بارز و مهم دانست و بيان‌كرد: آن چیزی که برای جامعه کارگری مهم است رسیدن به آرامش و معیشت مناسب خانواده‌های کارگری است. لذا اختلاف‌نظرهاي سیاسی بايد کنار گذاشته شود و همه برای رسیدن به اهداف صنفی تلاش کنیم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان خاطرنشان‌كرد: شرایط امروز كشور خاص است. ما  وظيفه داريم برای رسیدن به اهداف بلند در مسیر انقلاب حرکت کنیم و با تکیه بر فرمایشات مقام معظم ر هبری در اجراي سیاست‌های دولت تمام تلاش خود را به كار گيريم.

وي با اشاره به در پيش بودن هفته كارگر گفت: هفته کارگر امسال باید متمایز از سال‌های گذشته باشد. ما حفظ و صيانت از نيروي كار را افتخار مي‌دانيم و براي پاسداشت مقام شامخ كارگر و تقدير از زحمات اين قشر خدمتگزار، هفته كارگر امسال را با شكوه‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار مي‌كنيم.
:
:
:
آخرین اخبار