تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۱۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار شوشتر خواستار شد ؛
رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی با شهرداری‌ها
شهردار شوشتر خواستار رفع مشکل میان شهرداری‌های استان خوزستان و بیمه تامین اجتماعی شد.

آرش دُر امروز اظهار کرد: شهرداری‌ها در ماه‌های نخست سال درآمدهای حداقلی دارند و در ابتدای سال‌جاری نیز بار دیگر بیمه تامین اجتماعی برای اجرای قانون بیمه اجباری کارگاه عملیاتی ساختمان‌سازی اقدام کرده است و این مسئله ساخت و ساز را به حداقل کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به درآمدهای بسیار کم شهرداری‌ها گفت: در شهرهای کوچک اصلی‌ترین مجرای درآمد شهرداری‌ها از محل صدور پروانه ساختمانی است و با اجرای این طرح درآمدهای شهرداری سقوط خواهد کرد و مشکلی بر مشکلات شهرداری‌ها افزوده می‌شود.

شهردار شوشتر با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مشکل در این زمینه برطرف شده بود، تاکید کرد: در سال‌های گذشته با مصوبه دولت با کسر نیم درصد از درآمدهای شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده این مشکل حل شده بود ولی در سال‌جاری به دلیل حذف این بند از پیوست بودجه سال 93 بار دیگر این مشکل بوجود آمده است.

نماینده شهرداران خوزستان تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا این مشکل برطرف شود و در غیر اینصورت هم روند ساخت و ساز در شهرهای استان با افت سرعت همراه می‌شود و هم فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها از محل اعتبارات جاری متوقف خواهد شد و این مسئله زنگ خطری برای شوراهای شهر و شهرداری‌هاست.

وی تاکید کرد: در این زمینه مکاتبات‌های زیادی با استانداری خوزستان انجام شده است و درخواست داریم تا در این زمینه تلاشی مضاعف در دستور کار قرار گیرد تا شهروندان دچار مشکل نشوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار