تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۱۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول در مجلس خواستار شد ؛
کنترل قیمت محصولات کشاورزی در بازار
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خواستار کنترل قیمت محصولات کشاورزی در بازار شد و گفت: در این زمینه باید راهکار اساسی ارائه شود.

عباس پاپی‌زاده امروز  اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین روش‌ها برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی شفاف‌سازی این قیمت‌هاست و در این بین باید واسطه‌ها و دلالان را حذف کنیم.

وی با اشاره به پیشنهادی در این زمینه افزود: یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، تاسیس بورس محصولات کشاورزی است که در این مسئله می‌تواند به طور کامل دست واسطه‌ها را قطع کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی با واسطه‌گری در بازار محصولات کشاورزی در حال سود 30 تا 100 درصدی هستند و به این دلیل باید کوشید این رویه غلط را اصلاح کرد، در غیر اینصورت همه می‌خواهند برای سود بیشتر به این کار روی آورند و این خود معضلی برای بخش کشاورزی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برخی از محصولات مانند گندم و جو در بورس به فروش رسیده است، ولی میزان این عرضه به حدی نیست که تاثیرگذاری مستقیم داشته باشد و باید در افزایش سطح عرضه این محصولات در بازار بورس تلاش کنیم و در این زمینه از همه توان موجود استفاده کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیاز است در بخش کشاورزی قدری به فرهنگ‌سازی و معرفی بورس بپردازیم و در این زمینه باید ادعا کرد که بخش کشاورزی اطلاع چندانی از این بازار ندارد و این مسئله مسئولیت دولت را بیشتر می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار