تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۱۲۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئيس دانشگاه پيام‌نور ايذه خبرداد؛
انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بين دانشگاه پیام نور ایذه و اداره‌كل حفاظت محیط‌زیست استان
رئیس دانشگاه پیام‌نور ایذه از برگزاری همایش "زمین پاک" در اين دانشگاه روز چهارشنبه، 3 ارديبهشت‌ماه همراه با رونمایی از 2 طرح‌ پژوهشی و انعقاد تفاهم‌نامه همكاري در حوزه محیط‌زیست خبرداد.

دکتر علی بصیری‌پور اظهار کرد: همایش زمین پاک روز چهارشنبه از ساعت 9 تا 11 با حضور مديركل اداره حفاظت محیط‌زیست استان و مسؤولان شهرستان در دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که برنامه‌های این همایش شامل سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های مختلف است، از ثبت‌نام 300 دانشجو برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی خبر داد و افزود: در اين همايش برگزاري سه کارگاه عمومی با محوریت محیط‌زیست با عناوين آشنایی با محیط‌زیست و مبانی محیط‌زیست برای اساتید و دانشجویان، دوستداران و حامیان محیط‌زیست و کارگاه نقاشی با موضوعات مختلف زمین پاک برنامه‌ريزي شده‌است. کارگاه دوستداران و حامیان محیط‌زیست مشابه طرح محیط‌یار در مدارس است که برای اولین‌بار در سطح دانشگاه اجرا مي‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور ایذه با یادآوری اهمیت زمین و اشاره به مسائل و آلایندگی‌های آن، روز "زمین پاک" را به‌عنوان تلنگری براي انسان در جهت توجه به اين موهبت دانست و افزود: در حاشيه برگزاري اين همايش در دانشگاه از 2 طرح‌ پژوهشي انجام‌شده دانشگاه در حوزه‌ محیط‌زیست رونمایی مي‌شود.

بصيري‌پور با اشاره به اين طرح‌ها، از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بين دانشگاه و اداره‌كل حفاظت محیط‌زیست استان خبرداد و اظهار كرد: با توجه به ضرورت و اولویت‌بندی‌های محيط‌زيست در استان 2 طرح با عناوين "پایش محیط‌زیست انسانی شهر ایذه" و "مطالعات سازماندهی و نجات تالاب میانگران ایذه" با توجه به سازماندهی تالاب و اکوسیستم محیطی منحصر به فرد آن، در دانشگاه انجام شد كه در حاشيه اين همايش رونمايي مي‌شوند. همچنين در حاشيه اين همايش، تفاهم‌نامه مشترك همكاري‌هاي علمي بين دانشگاه و اداره‌كل حفاظت محیط‌زیست استان امضا مي‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار