تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت اتاق تميز دانشگاه در انتظار تأمين اعتبار
مسئول دفتر امور مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان دانشگاه علوم‌پزشكي جندي‌شاپور اهواز با تشريح عمده اقدامات در حال اجرا و وضعيت واحدهاي فناور اين دانشگاه، با بيان اين‌كه برای ساخت، تجهیز و راه اندازی خط پایلوت تولید مواد اولیه دارویی مصمم هستیم، گفت: اين طرح در حال حاضر در مرحله ساخت قرار دارد.

دكتر امان‌الله زارعی  اظهار کرد: در حال آماده‌سازی مکان اجراي این پروژه هستیم که احتمالا در محل سوله‌های دانشگاه و مرکز رشد خواهد بود؛ این پایلوت به‌صورت چندمنظوره برای تولید مواد اولیه شیمیایی گیاهی و دارویی مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

وی همچنين در خصوص عملی‌شدن قول معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری مبنی بر تقبل نیمی از هزینه ساخت Clean room برای مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه، تصريح کرد: مقدمات ساخت این پروژه مهیا شده اما هنوز اين اعتبارات تخصيص داده نشده‌است.

مسئول دفتر امور مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم‌پزشكي جندي‌شاپور اهواز با بيان اين‌كه در حال حاضر در مراحل ابتدایی کار هستیم، افزود: به دليل نهايي‌نشدن اعتبارات، هنوز قرارداد خاصي در زمينه احداث اتاق كشت تميز يا Clean room منعقد نشده‌است.

زارعي درباره وضعيت طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه، گفت: با توجه به اين‌كه طي یک سال و نیم گذشته در حال تدوین آیین‌نامه جذب شرکت‌ها بودیم، هنوز هیچ شركت دانش‌بنيان در این مرکز مستقر نشده‌است.

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر 15 طرح جهت بررسي به‌عنوان دانش‌بنيان، به مركز ارائه شده‌ و به‌زودی شرکت‌هاي جديد دانش‌بنيان در اين مركز مستقر خواهند شد، افزود: البته چهار واحد فناور در مرکز وجود دارد که در حوزه‌های تهیه دارو با منابع گیاهی، تولید مواد اولیه شیمیایی و استخراج و تهیه داروها از ترکیبات دریایی و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند.

مسئول دفتر امور مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم‌پزشكي جندي‌شاپور اهواز به پيگيري‌هاي انجام‌شده جهت راه‌اندازي دومين مرکز رشد فناوري دانشگاه با عنوان مركز رشد فناوري سلامت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر موافقت اولیه جهت تأسيس اين مركز اخذ شده ولی هنوز نهایی نشده‌است به همين دليل در حال انجام مقدمات و آماده‌سازی مستندات لازم برای اخذ موافقت نهایی هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار