تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۱۳۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبارات‌دولتی‌ پاسخ‌گوی‌ نیازتوسعه‌استان‌نیست
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بابیان اینکه اعتبارات دولتی پاسخ گوی نیاز توسعه استان نیست، راه نجات تولید و اشتغال درخوزستان را ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و تشکیل تعاونی ها ذکر کرد.

اقبال محمدیان سه شنبه امضای تفاهم نامه با شهرداری اهواز را گام نخست برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضلات اجتماعی و توسعه مناطق شهری اهواز برشمرد و اظهار امیدواری کرد: باید نهایت تلاش را داشت تا تفاهم نامه شکل اجرایی به خود بگیرد.

وی در ادامه از ترسیم اهداف کلان استان، تنظیم برنامه های کوتاه مدت و میان مدت، تهیه سند راهبردی، ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و جذب مشارکت های مردمی به عنوان مولفه های لازم در توسعه استان نام برد و رقم تخصیصی تسهیلات دولت در سال جاری به کارآفرینان و فعالان کارهای تولیدی و خدماتی پنج هزار و 740 میلیارد ریال ذکر کرد .

محمدیان گفت: اگر همه ی این رقم هم جذب شود باز به اندازه ی یک نفر سرمایه گذار که می آید و پنج هزار میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری می کند، نیست. بنابراین، برای جذب تسهیلات بانکی، همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط به ویژه بانک های عامل ضروری است.

وی افزود: وظیفه ی ما و رسانه های همگانی این است که چهره ای آرام و شاداب و دارای امنیت سرمایه گذاری از استان مان به جامعه و سرمایه گذاران ارایه دهیم تا برای سرمایه گذاری در استان تشویق شوند.

محمدیان در ادامه بر ضرورت شناسایی و بررسی واحدهای فعال که پایین تر از ظرفیت کار می کنند و می توانند با افزایش ظرفیت در راه ایجاد اشتغال گام موثرتری بردارند و همچنین واحدهای نیمه تکمیلی که با اعتبار دریافتی تبدیل به سوله شده و هم اکنون مخروبه شده اند تاکید کرد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به محدودیت استخدام دولتی تاکید کرد: باید به دنبال ایجاد اشتغال غیر دولتی برای افراد باشیم.

اقبال محمدیان ، خوزستان را موتور محرکه ی اقتصاد کشور برشمرد و با اشاره به این که سیاست گذاری دولت به شکل کلان ترسیم شده است، تشکیل تعاونی ها و ورود بخش خصوصی به عرصه ی اقتصاد کشور را برای گسترش استان و ایجاد اشتغال ضروری دانست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار