تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۱۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقال آب دریای خزر مسئله سیاسی است
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور طرح انتقال آب دریای خزر را به سمنان مسئله سیاسی دانست و گفت: در زمینه انتقال آب دریای خزر نگرانی داریم.

پروین فرشچی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران در محمود آباد اظهار داشت: مسئله انتقال آب دریای خزر نه تنها در سطح ملی بلکه در حوزه منطقه ای نیز دغدغه آور است.

وی با اشاره به کنوانسیون تهران یادآور شد: اگر بخواهیم آب دریای خزر را منتقل کنیم در مقابل کشورهایی قرار می گیریم که نیازشان به منابع آبی بیشتر از ما است.

فرشچی عنوان کرد: اگر هر کشوری بخواهد از منابع آبی خزر استفاده کند از این دریاچه بسته چیزی باقی نخواهد ماند.

به گفته وی تاکنون هیچ گونه اطلاعات علمی و تقاضای قانونی برای ارزیابی زیست محیطی طرح انتقال آب دریای خزر به این سازمان ارائه نشده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره آلودگی های دریای خزر، گفت: برای اثبات آلودگی های دریای خزر باید بررسی علمی و کارشناسی صورت گیرد.

وی از بررسی طرح آلودگی شناگاههای کشور خبر داد و گفت: تا قبل از فصل شنا اطلاعات لازم در زمینه اینکه آیا این شناگاه ها پاک یا آلوده هستند، اعلام می شود.

فرشچی در پاسخ به اینکه آیا استاندارد تخلیه فاضلاب در دریای خزر تدوین شده است، عنوان کرد: این استاندارد تدوین شده ولی تا زمانی که در هیات دولت مصوب نشود نمی توان آن را به صورت دستورالعمل ابلاغ و اجرا کرد.

وی با اشاره به مصوبه تجهیز جوامع بالای 30 هزار نفر به سیستم فاضلاب خانگی در استان های شمالی بیان داشت: ما ناظر این طرح هستیم و وزارت نیرو مجری آن است.

به گفته فرشچی تاکنون 3 بار کتبا برای اجرای این مصوبه به وزارت نیرو نامه زدیم ولی این وزارتخانه تاکنون به تعهداتش عمل نکرده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار