تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۱۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد از نبود نظارت بر صنعتگران
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان از نبود  نظارت بر صنعتگران و عدم بررسی وضعیت مشکلات صنعتگران مشکل‌دار در استان انتقاد کرد.

منوچهر علیرضایی اظهار کرد: اگر مشکلی برای یک واحد صنعتی پیش آید یک متولی وجود ندارد که علت‌یابی و یا مشکل را بررسی کند.

وی افزود: ما به عنوان انجمن سازندگان نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان نسبت به بی‌توجهی مسئولان استان به امر صنعت به شدت گله‌مند هستیم. به عنوان مثال هیچ متولی خاصی برای نظارت بر عملکرد بانک‌ها نیز که در ارتباط با صنعت هستند، وجود ندارد.

علیرضایی تصریح‌کرد: متاسفانه بانک‌ها در برخورد و ارتباط با صنعتگران فقط به فکر منافع خودشان هستند و ارتباط بین صنعتگر و بانک ارتباطی یک طرفه است و باید بانک‌ها همکاری بیشتری با صنعتگر داشته باشند.

وی ادامه‌داد: فعالیت بانک‌ها بايد به تقویت بخش تولید و صنعت بیانجامد اما این‌طور نیست و آن‌ها سعی می‌کنند که تسهیلات را به تهران بازگردانند و این تسهیلات جذب استان نمی‌شود. در حال حاضر فقط منافع بانک‌ها درنظر گرفته می‌شود و گردش کار صنعتگر اصلا مورد اهمیت قرار نمی‌گیرد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان اظهارکرد: مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی یکی از مشکلات اصلی و جدی صنعتگران خوزستانی است که بی‌توجهی به این مشکل، موجب شده که واحدهای صنعتی استان نیروهای خود را تعدیل کنند. حتی ما شاهد هستیم به دلیل مشکل سرمایه در گردش، صنعتگران ناچار شده‌اند که با ظرفیت کمتری کار کنند و یا به تعطیلی کشانده شوند که این مساله با شعار امسال مغایر است.

علیرضایی با اشاره به تشکیل فراکسیون نفت و پتروشیمی خاطرنشان‌کرد: انتظار داریم این فراکسیون به حل مشکلات صنایع بپردازد. تامين سرمایه در گردش، نقدینگی و مشکلات بانکی از مشکلات مهم صنعتگران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: هم‌اكنون بخش اعظم وقت مديريت صنعت استان به حل كمبود مرغ و تخم‌مرغ مي‌گذرد و زماني كمتري براي رفع مشكلات صنايع در نظر گرفته مي‌شود و توجهی به صنعت و تولید نمی‌شود. انتظار داریم در فاز دوم هدفمندی توجه بیشتری به صنایع شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار