تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۶۱۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویزیت رایگان روستايیان استان توسط روان‌پزشک
مدیرگروه سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان از ویزیت رایگان روستايیان استان توسط روان‌پزشک خبر داد.

رضا دواساز ایرانی گفت: در راستای اجرای برنامه روان‌پزشکی جامعه‌نگر، مرکز بهداشت استان با همکاری گروه روان‌پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز، دستیاران روان‌پزشکی را برای ویزیت بیماران روانی به روستاهای تحت پوشش دانشگاه اعزام می‌نماید که شامل روستاهاي دشت‌آزادگان، غرب اهواز، امیدیه، لالی و باوی است.

وی با اشاره به این‌که این طرح از دو سال گذشته تاکنون در حال اجرا است، عنوان کرد: ویزیت بیماران در مناطق روستایی به صورت رایگان انجام می‌گیرد که این طرح علاوه بر کاهش هزینه خانوار از رفت و آمد آنها به مرکز استان جلوگیری می‌کند.

دواساز ایرانی با بیان این که طرح اعزام روان‌پزشکی به روستاها اولین بار است که در سطح کشور صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اعزام روان‌پزشک به روستا به طور ماهانه انجام مي‌شود و اطلاعات مربوط به آن در پرونده پزشکی بیمار تثبیت شده و پس‌خوراند درمانی ارايه می‌شود تا ادامه درمان توسط پزشک مرکز بهداشت روستا با کیفیت بهتری صورت گیرد.
 
وی افزود: در سال 91 و 92 ، 161 بیمار روانی مورد ویزیت و درمان قرار گرفته‌اند و به مناسبت هفته سلامت تا پایان این هفته ویزیت‌ها به صورت روزانه ادامه خواهد یافت. از 28 فروردین تا کنون نيز 100 نفر مورد ویزیت قرار گرفته‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار